Barmské novinky: Barma se chystá na turistický boom

Publikováno: 11. 3. 2014 Doba čtení: 2 minuty
Barmské novinky: Barma se chystá na turistický boom
©

Ještě před pár lety byl in-comingový cestovní ruch v Barmě něčím výjimečným, dnes je pátým největším zdrojem zahraničních investic v zemi. Díky politickým reformám i veřejnému odvolání dlouho trvajícího, byť neformálního, cestovního embarga, které kdysi  vznesla Su Ťij, přesáhl počet zahraničních turistů v minulém roce milionovou hodnotu.  „Barma se neuvěřitelně rychle rozvíjí a získává čím dál tím větší pozornost. Důsledek tohoto rozvoje země se projevil i na přílivu turistů, jejichž počet narostl o 90 % oproti období před volbami v roce 2011“,řekl na již druhé Konferenci  cestovního ruchu a pohostinství ministr cestovního ruchu  U Htay Aung.

Ministerstvo cestovního ruchu v minulém roce vytvořilo plán rozvoje cestovního ruchu, v rámci kterého by v následujících šesti letech měla být proinvestována necelá půl miliarda dolarů. Podle slov ministra se jedná o politiku udržitelného turismu, v rámci které by vláda skrze komunitní cestovní ruch rozvíjela zejména znevýhodňované oblasti se zaměřením na participaci nejchudších obyvatel, etnických menšin a žen. V současnosti jsou jako tři pilotní oblasti vybrány Kengtaung v Šanském státě, Loikaw – hlavní město Karenského státu a Mount Victoria v Činském státě.

Zásadní částí plánu rozvoje je i vylepšení služeb aerolinek, které mají zabezpečit přílet tří milionů turistů ročně do roku 2015 a více jak sedmi milionů turistů do roku 2020. Jedná se zejména o zabezpečení mezinárodních letů do hlavního města Nepjita a Mandalaje a výhledově i do Baganu a Hehy(vstupní brána k jezeru Inle). Do roku 2015 by měla vejít v platnost také „open skies“ politika, která je platná mezi státy ASEANu a umožňuje dopravcům členských zemí vzájemně využívat jednotlivá letiště. Větší konkurence by tak snížila ceny letenek, což by mohlo přilákat větší počet turistů. Nejvýznamnější cílovou skupinou jsou turisté z Asie, kteří v návštěvnosti země výrazně dominují. „Není možné vsázet jen na tradiční turisty z Evropy a Ameriky. Před pěti lety operovalo s přímými lety na Phuket  pouze pět světových měst, dnes je to dva a dvacet a přitom každý čtvrtý návštěvník je původem z Číny. Trh se mění a je důležité mít lákavé nabídky zejména pro asijské turist.“, uvedl Bill Barnett z C9 Hostelworks.

Problémem zůstává nedostatek kvalifikovaných odborníků v oblasti pohostinství a cestovního ruchu. V posledních dvou letech v zemi vzniklo několik speciálních kurzů a od konce roku 2012 Ministerstvo cestovního ruchu ve spolupráci s Ministerstvem školství otevřeli čtyřletý bakalářský studijní program.

Zdroj: www.dvb.org

Čtěte i další novinky z Barmy.

Autor: Marie Havlínová, Koordinátorka Barmských projektů