Webinář Jak u žáků hravě rozvíjet dialog a spolupráci - metoda Filozofie pro děti II.

Datum konání: 24.11.2020

Místo konání: online

Témata: Filozofie pro děti

Cílové skupiny: Pedagogové MŠ, Pedagogové ZŠ, Pedagogové SŠ, Asistenti pedagoga

Počet hodin: 6

Lektor: Veronika Endrštová, Lucie Pivoňková, Petra Skalická

Kontaktní osoba: Kateřina Dvořáková, katerina.dvorakova@clovekvtisni.cz, tel: 603 150 465

Čas: 

8:45 – 10:15 – 1. díl 

11:00 – 12:30 – 2. díl 

14:00 – 15:30 – 3. díl 

„Učitel nemá být jako vysílač, který dětem předává informace. Děti dokáží samy vytvořit společenství, v rámci něhož jsou schopny hledat nejrozumnější odpovědi na nejzapeklitější otázky.“ To je podle dlouholetého propagátora Metody Filozofie pro děti Jasona Buckleye hlavní poselství tohoto přístupu, který pomáhá dětem rozvíjet vzájemný dialog a porozumění.  

Seznamte se s hlavními principy Metody Filozofie pro děti, které vám pomohou zapojit do skupinové práce co největší počet žáků a rozvíjet jejich tvůrčí výměnu názorů a spolupráci.  

V rámci kurzu vám představíme tipy: 

  • pomocí nichž začleníte do výuky fyzické aktivity, které dětem i žákům poskytnou prostor se vyjádřit, 

  • vytvoříte otázky, které u dětí probudí zvědavost a zájem o diskusi, 

  • a poskytnou vám prostor ustoupit z diskuse tak, aby děti samy mohly samostatně formulovat své názory. 

Podívejte se pro inspiraci na krátké video s Jasonem Buckleyem, bývalým učitelem a zakladatelem portálu www.thephilosphyman.com, který se posledních deset let zabývá Metodou Filozofie pro děti a školením učitelů po celém světě.  

Video: Filozofie pro děti - O těžkých otázkách lehce



Účastníci získají:  

  • praktické příklady aktivit do hodin a tipy pro jejich vedení 

  • zkušenost s aplikací metody na vybraná témata 

  • porozumění hlavním principům metody v propojení s praxí 

  • aktivity pro rozvoj různých dimenzí myšlení (spolupracující, vnímavé, kritické, tvořivé)  

  • dovednost pracovat s dětmi a studenty na různé úrovni dovedností potřebných k vedení tzv. zkoumajícího společenství a vzájemného dialogu  

  • reflektivní a evaluační nástroje pro sledování posunu kompetencí žáků 

  • prostor pro návrh vlastní hodiny se začleněním metody Filozofie pro děti  

  • příručky Filozofie pro děti ve výuce a Myšlení hrou  

  • osvědčení o účasti 

Kurz je určen pro absolventy Filozofie I. Hlásit se můžete do 20. 11. 2020