Stážista/ka pro mise na Ukrajině a v Moldavsku

Nástup: květen/červen 2019

Místo působení: kancelář Člověka v tísni na Praze 2

Úvazek: minimálně 20h/týden po dobu 6-12 měsíců

Plat: 100 Kč/hodina, formou DPČ / zaměstnanecká smlouva

 

Člověk v tísni je největší neziskovou organizací ve střední a východní Evropě působících v oblasti humanitární a rozvojové pomoci, podpory lidských práv či sociálního začleňování. V současnosti pro naši Humanitární a rozvojovou sekci pracuje více než 1300 zaměstnanců ve 22 zemích v Asii, Africe, na Blízkém východě a ve východní Evropě. A právě teď hledáme nového kolegu/kolegyni do týmu v Praze se zaměřením na mise v Moldavsku a Ukrajině.

 

Kdo je stážista (Desk Intern)?

Desk Intern (DI) by měl/a být student/ka magisterského studia nebo absolvent, který/á chce pracovat v humanitárním a rozvojovém sektoru s velkou chutí učit se. DI je ve spolupráci s koordinátory zahraničních misí – Desk Officers (DOs) – partnerem misí v Praze, odkud napomáhá jejich fungování. Role DI je primárně administrativní, podpůrná a kontrolní. DI komunikuje přímo s misí, zařizuje hladký přesun kolegů mezi misí a centrálou. DI je dále zapojen/á do projektového řízení, reportingu a jiných aktivit spojených s koordinací mise. DI je za svou práci odměněn/á finančně v hodnotě 100 Kč/hodina a intenzivním vzděláním a budováním jeho/její soft i hard skills. Po úspěšném absolvování stáže na centrále v Praze je plánovaný přechod na misi, aby DI nabral/a zkušenosti ze zahraničí. Působení DI v Praze a na misi je postaveno tak, aby DI nabral/a dostatek zkušeností pro budoucí uplatnění v rozvojovém a/nebo humanitárním oboru jak v Člověku v Tísni, tak v jiných organizacích. Absolvování stáže není zárukou, že Člověk v Tísni automaticky nabídne DI pozici na hlavní pracovní poměr.

 

Co bude náplní tvé práce?

  • Pravidelná komunikace a spolupráce s misemi a jejich podpora v oblasti administrativy, logistiky a HR.
  • Komunikace s kolegy odjíždějícími na mise a podpora jejich adaptace
  • Archivace projektové dokumentace v elektronické podobě.
  • Podpora DO při přípravě projektů a jejich reportování (jak českým a zahraničním donorům, tak pro interní potřeby organizace), což obnáší překlady, vypracovávání či kontrolu částí dokumentů a podpora kompletace projektového balíčku tak, aby v něm nic nechybělo.
  • Podpora při kontrole vedení projektové dokumentace, jejího souladu s vnitřními pravidly organizace i pravidly donora.
  • Aktualizace webových stránek a spolupráce s mediálním a fundraisingovým oddělením.
  • Podpora organizace akcí na podporu misí Člověka v Tísni.
  • Získávání informací ohledně problematik misí, donorů, media monitoring.
  • Dohlížení na dodržování pravidel nákupu a smluv (bez nutnosti být právník nebo ekonom, protože na to máme odborníky a manuály).

 

Náš nový kolega či kolegyně by měl/a…

  • mít VŠ vzdělání/být studentem VŠ ideálně v posledním ročníku (ideálně se zaměřením na rozvojová, humanitární studia nebo jiné, podobné zaměření)
  • mít zkušenost z neziskového sektoru
  • umět dobře anglicky – minimálně B2 (komunikace s kolegy a všechny interní dokumenty jsou v angličtině). Další jazyky (ruština, francouzština, arabština, portugalština jsou výhodou)
  • mít výborné komunikační a organizační schopnosti
  • být spolehlivý, flexibilní a přistupovat pozitivně k novým výzvám
  • mít chuť se dále vzdělávat a rozvíjet
  • umět si samostatně organizovat svoji práci
  • ochotu v budoucnu cestovat

 

Co Ti nabízíme?

  • různorodou a kreativní práci s mezinárodním přesahem, která má smysl a viditelné výsledky
  • možnost výjezdu na misi jako součást rozvoje v sektoru (Na misi náleží DI diety ve výšce 900-1000 Kč/den)
  • V případě zaměstnání na zaměstnaneckou smlouvu 25 dní placeného volna za rok
  • Pracovní notebook a telefon s Vodafone tarifem, který je možné využívat i pro osobní účely
  • práci s inspirativními lidmi, v příjemném prostředí největší české neziskové organizace v centru Prahy
  • otevřenou a neformální firemní kulturu bez dress codu, kde si všichni tykáme
  • relativně pružnou pracovní dobu s možností občasné práce z domu
  • fair trade kávu od Mamacoffee
  • možnost účastnit se zajímavých akcí, které organizujeme
  • Osobní a profesní rozvoj
    • získání zkušeností s projekty a orientace v humanitárních a rozvojových aktivitách Člověka v tísni
    • DI v rozvoji podpoří mentor/ka, který/á mu/jí pomůže v oblasti kulturní sensitivity, stress managementu, efektivní komunikace a jiných oblastech dle potřeb DI
    • DI dostane podrobnou interpretaci Hoganove psychometriky, která mu/jí pomůže porozumět svým silným a rozvojovým stránkám osobnosti v kontextu práce v sektoru
    • spolupráce s Regionální ředitelkou dle nastavených rozvojových cílů
    • osmi denní intenzivní školení pro humanitární a rozvojové pracovníky
    • přístup k interním elearningům a webinářům
    • Hard a soft skills tréninky (project cycle management, project design, reporting, financial management, a jiné.)

 

Zaujala Tě tato pracovní pozice? Pošli nám prosím svůj životopis a motivační dopis v angličtině (jinou přihlášku do výběrového řízení nebudeme moci přijmout) přes následující odkaz.