Přečtěte si příběhy lidí, kteří nám v současnosti volají na help linku

Publikováno: 28. 4. 2020 Doba čtení: 1 minuta
Přečtěte si příběhy lidí, kteří nám v současnosti volají na help linku
© Foto: Martin Kovalčík

Jedním z prvních kroků, kterými Člověk v tísni reagoval na koronavirovou krizi v České republice, bylo rozšíření fungování svojí help linky. Naši pracovníci jsou na telefonním čísle 774 392 950 k dispozici v pracovní dny vždy od 8 do 18 hodin. Kromě dluhů, exekucí či oddlužení pomáhají nově řešit i problémy, které souvisí s dopady současných opatření. 

"Před koronavirem byli volajícími především dlužníci, případně jejich blízcí, kteří chtěli řešit dluhy. Nově přibyli lidé, kteří jsou bez příjmů úplně, nebo jim ani různé kompenzace nestačí k tomu, aby zaplatili vše potřebné. Příčinou jejich problémů je současná krize. Často ještě nejsou dlužníky, ale hrozí, že se jimi brzy stanou, protože nemají prostředky na pravidelné platby. Dále jsou to lidé v exekuci či insolvenci, kteří splácení svých dluhů měli už nějak nastavené, ale díky propadu svých příjmů nemají na pravidelné splátky," říká Renata Bořkovcová z organizace Člověk v tísni, která má provoz linky na starosti. 

Příběhy z help linky



Přispějte na SOS Česko
Chci vstoupit do Klubu přátel


Autor: ČvT

Související články