Jedenáctiletý Adam má jen babičku. I díky naší doučovatelce Terce drží s vrstevníky krok
Publikováno: 23. 12. 2021 Doba čtení: 3 minutyJedenáctiletý Adam má jen babičku, řeší ale stejné každodenní radosti i starosti jako jeho vrstevníci. I díky naší doučovatelce Terce s nimi zvládá držet krok.
Jedenáctiletý Adam má jen babičku, řeší ale stejné každodenní radosti i starosti jako jeho vrstevníci. I díky naší doučovatelce Terce s nimi zvládá držet krok. Jezdí na koloběžce, v září nastoupil do fotbalového týmu, ale ze všeho nejraději by seděl celé dny doma a pařil Minecraft nebo koukal na své oblíbené Youtubery. V tom se od svých vrstevníků v zásadě neliší. Až na několik nezanedbatelných rozdílů.
Když se narodil, v žilách mu kromě krve koloval i pervitin. Jeho matka totiž bohužel brala drogy i během těhotenství. Adam z toho vyvázl s poruchou pozornosti, která je spojená s hyperaktivitou a je známá také jako ADHD. Narkomany byli oba jeho rodiče, což je také stálo život. Od mala ho tak vychovává jeho babička Marcela, která se mu snaží vše maximálně vynahradit. Bydlí spolu v útulném bytě v Kladně. Podporuje ho také v různých kroužcích, jak jen může. Sama ale nedávno prodělala mrtvici a kvůli dramatickým životním událostem trpí silnými depresemi. Pomoc se školou Adámkovi, který teď nastoupil už do páté třídy, je tak pochopitelně nad její síly. Přesun výuky do online prostředí byl poslední kapkou. Adámkovi se začal zhoršovat prospěch a babička si sama nevěděla rady se všemi novými technologiemi, které musela začít ze dne na den používat.
I díky našim dárcům můžeme aspoň trochu pomoci lidem, s nimiž se osud od začátku rozhodně nemazlil
Na žádost o pomoc s doučováním jsme nemohli říct ne. Od konce školního roku k němu tak každý týden dochází doučovatelka Terka. „Adámek je komunikativní, společenský, v kolektivu nemá problém. Je to strašně hodný a fajn kluk. Na to, jaké to měl a jaké to má, to zvládá úplně skvěle. I přes ADHD maximálně spolupracuje a snaží při doučování udržet pozornost,“ chválí ho.
Adam se připojoval k výletům, které jsme pro děti přes léto připravovali. Byli v Zoo nebo v zážitkovém parku Zeměráj. Terka s Adamem si i přes prázdninový režim sem tam procvičili třeba násobilku nebo vyjmenovaná slova. I díky tomu si Adam v září nemusel probranou látku nijak zvlášť osvěžovat a v novém školním roce si zatím vede doslova na výbornou. Jeho nejoblíbenějším předmětem je matematika. „Nejvíc mě baví slovní úlohy. A druhé místo mezi předměty má informatika. Ta je super,” dodává.
I nadále budeme dělat vše pro to, aby si Adámek ani jeho babička nepřipadali nejen na školu tak sami. I díky našim dárcům můžeme aspoň trochu pomoci lidem, s nimiž se osud od začátku rozhodně nemazlil. Děkujeme.