Člověk v tísni představuje Červené sluchátko, nabízí pomoc s dluhy

Publikováno: 24. 5. 2021 Doba čtení: 4 minuty
Člověk v tísni představuje Červené sluchátko, nabízí pomoc s dluhy
© Foto: PIN

Kampaň Červené sluchátko byla spuštěna na jaře tohoto roku. Vznikla ve spolupráci s agenturou VMLY&R jako reakce na dvojnásobný nárůst počtu osob, které se obracejí na naši help linku. Součástí kampaně je web, který přichází s novou možností, jak překonat svůj strach a říci si o pomoc – stačí zanechat kontakt v jednoduchém formuláři a vyčkat, než se některý z poradců ozve zpět. Poslední z novinek je možnost sjednat si videokonzultaci. Další podrobnosti včetně informací o tom, kdo namluvil autentické příběhy lidí, které jsou součástí webu, nebo o tom, kteří influenceři se do kampaně zapojili, se dočtete v článku ze serveru Mediář.

Nezisková organizace Člověk v tísni přichází s novou kampaní Červené sluchátko. Snaží se jí vyburcovat lidi, kteří mají problémy s dluhy, aby překonali svůj strach a ozvali se. Myšlenka na kampaň s cílem rozšířit povědomí o dluhové helplince vznikla v agentuře VMLY&R. Ta už v minulosti s Člověkem v tísni spolupracovala například na kampani Zadlužené děti. „Každý rok v rámci Dne pro dobrou věc hledáme podněty, z nichž následně vybereme jeden a z toho postavíme komunikační brief pro celou agenturu,“ přibližuje Martina Skřivanová, senior account manager VMLY&R. „A protože s klientem bojujeme za stejnou věc, rozhodli jsme se i tentokrát poskytnout naši práci na projektu pro bono,“ dodává.

Dobře víme, že většina z nás zkrátka nerada zvedne sluchátko a sama někomu cizímu zavolá. A co teprve, když si máme říct o pomoc.

Kreativní idea stojí na insightu, že se většinou ostýcháme telefonovat s cizími lidmi. A to platí dvojnásob, pokud je potřeba mluvit o vlastních dluzích. „Dobře víme, že většina z nás zkrátka nerada zvedne sluchátko a sama někomu cizímu zavolá. A co teprve, když si máme říct o pomoc. Rozhodli jsme se s touhle bariérou vypořádat. Proto je tu první helplinka, která zavolá vám, stačí zanechat kontakt,“ říká Tomáš Novotný, executive creative director VMLY&R. „Výrazným vizuálním symbolem kampaně je červené sluchátko, které se objeví nejen v tradičnějších komunikačních kanálech, ale i fyzicky ve veřejném prostoru a v interakci s influencery.“

Přispějte na SOS Česko
Chci vstoupit do Klubu přátel

Součástí webu jsou zvukové stopy

Klíčovým prvkem kampaně je web Cervenesluchatko.cz s jednoduchým formulářem, do něhož stačí zadat telefonní číslo a „dluhoví poradci“ se ozvou zpět. Novinkou je také možnost videokonzultace, která se dá rezervovat přímo na webu na konkrétní datum a čas. Součástí webu jsou jako zvukové stopy nahrané autentické příběhy lidí, kteří se zvedli ze dna dluhové propasti. Pro Člověka v tísni je namluvili známí herci Miroslav Hanuš a Sabina Remundová. Doprovodnou hudbu složil Matěj Kroupa.

Kampaň se od dubna objevuje převážně v printu a na venkovních reklamních plochách, doplňuje ji online. V květnu na to navazuje spolupráce s influencery a v poslední fázi také 3D instalace, které budou k vidění v průběhu června ve vybraných českých městech.

Klíčový vizuál s červeným sluchátkem, které na základě návrhu od VMLY&R vytvořil 3D modelář, ilustrátor a malíř Jiří Křivánek, se objeví rozpracovaný v mnoha reklamních formátech včetně venkovních nosičů. „Díky našemu týmu a našim partnerům se podařilo zajistit na podporu kampaně online i offline mediální prostor v hodnotě přesahující pět milionů korun,“ říká Karel Brabec, account director z mediální agentury Wavemaker Czech. Poměr out-of-home k printu je zhruba 60 % ku 40 % z celé mediální hodnoty, online je zastoupen v řádu procent.

Poslechněte si zvukové stopy:

Příběh paní Lenky

Příběh Jana a Věry

Osvětová štafeta influencerů

V rámci kampaně agentura VMLY&R připravila také kreativní koncept spolupráce s influencery. Od pondělí 3. do středy 12. května probíhala na Instagramu osvětová štafeta, do které se dobrovolně a bez nároku na honorář zapojili Ladislav Zibura, Martha Issová, Jana Plodková, Iva Pazderková, Tereza Kadeřábková nebo influenceři Pedro, Not So Funny Any či Bé Hà (Style With Me). Princip: první influencer započal svým videem v Instagram Stories řetěz předávání skutečného červeného sluchátka a současně informoval o kampani. Každý den „zvedli“ sluchátko další influenceři, kteří se zapojili do řetězové výzvy, a navázali svým videem.

Už nyní čelí v Česku přes 700.000 lidí víc než čtyřem milionům exekucí. Tato čísla v sobě navíc nezahrnují důsledky současné koronakrize, proto se dá očekávat, že se počet lidí v dluhové pasti v následujících měsících výrazně zvýší.

V závěrečné fázi kampaně budou k vidění ve vybraných českých městech fyzické audio instalace s 3D modelem symbolického červeného sluchátka. Pozornost kolemjdoucích budou lákat skutečné příběhy lidí – mají sloužit nejen jako varování, ale především jako naděje, že i problémy s dluhy mají východisko.

Fyzický 3D model sluchátka

Instalace se na jeden den poprvé objeví 2. června v Praze na Andělu. Následovat budou vybraná města ve středních Čechách, v Ústeckém kraji a ve východních Čechách všude tam, kde fungují mobilní dluhové poradny Člověka v tísni. Celou produkci kampaně včetně přípravy instalací má na starosti produkční manažer z agentury VMLY&R Tomáš Tomášek.

Už nyní čelí v Česku přes 700.000 lidí víc než čtyřem milionům exekucí. Tato čísla v sobě navíc nezahrnují důsledky současné koronakrize, proto se dá očekávat, že se počet lidí v dluhové pasti v následujících měsících výrazně zvýší. „Naše helplinka se během pandemie stala účinným nástrojem pomoci zadluženým lidem. Během loňska na ni volalo přes 3.800 lidí, což je o 100 % víc než v roce 2019. A zvýšená poptávka po tomto druhu pomoci pokračuje i letos, od začátku roku nám volalo přes 1.500 lidí,“ popisuje aktuální stav Daniel Hůle z organizace Člověk v tísni.

Článek byl publikován 21.5.2021 na serveru Mediář. 


Autor: Mediář

Související články