Cesta pískací kačenky

Anotace:

Žije téměř v každé domácnosti s dětmi: pískací kačenka. Neodmyslitelně patří do naší vany. Jak ale taková pískací kačenka vůbec vzniká? Co má společného s dinosaury?
Kde se „líhne“? Jak se k nám dostane? Kam chodí, když už ji nepotřebujeme? A co má společného 30 000 pískacích kačenek s výzkumem mořských proudů? V tomto
konceptu výuky se dozvíte odpovědi na uvedené i další napínavé otázky o oblíbeném plastovém zvířátku.

Cíle: 

  • Žáci si uvědomí, že plasty se skládají z cenných, neobnovitelných zdrojů.
  • Žáci objeví vlastnosti plastů.
  • Rozšíří si své znalosti o podmínkách při výrobě hraček.
  • Pochopí své vlastní propojení s lidmi na globálním Jihu.
  • Žáci trénují vymýšlení alternativních řešení.

Čas: 2 - 3 

Stáhněte si celou lekci.

Tématické okruhy: globalizace, vzájemná závislost, odpovědná spotřeba, životní prostředí

Věk studentů: 1. stupeň ZŠ