Karlovy Vary hostily seminář pro pedagogy „Naučte děti učit se“
Publikováno: 21. 2. 2014 Doba čtení: 2 minutyKarlovy Vary – Na začátku týdne se v Karlových Varech uskutečnil dvoudenní seminář pro pedagogy mateřských a základních škol s názvem „Naučte děti učit se“. Kurz uspořádala sokolovská pobočka organizace Člověk v tísni, o. p. s. a zaměřil se na práci s dětmi se specifickými vzdělávacími potřebami.
Semináře se zúčastnilo osmnáct pedagogů z mateřských a základních škol z celého Karlovarska a Sokolovska a také tři zaměstnanci předškolních klubů sokolovské pobočky Člověk v tísni. Přítomní pedagogové se seznámili s principy konceptuálního (pojmového) učení a s norskou metodologií výuky zvanou Grunnlaget, která unikátním způsobem vyrovnává znevýhodnění při práci s dětmi v předškolní přípravě nebo žáků z nižších ročníků základních škol.
Seminář s novými výukovými postupy vedla Karolína Ranglová, která metodu Grunnlaget používá v praxi již řadu let, a která získala certifikát k šíření metody od jejích autorů. „Jsem velmi ráda, když vidím, jak se pedagogové zajímají o nové metody a postupy, které jim mohou pomoci k ještě kvalitnějšímu a efektivnějšímu rozvoji dětských schopností,“ zhodnotila kurz Karolína Ranglová.
Tuto metodu vzdělávání lze uplatnit jak při výuce jednotlivce, tak i skupiny. Posluchači kurzu se dozvěděli, jak mohou pomoci dětem s jejich učením prostřednictvím pojmových kategorií jako je tvar, poloha a velikost. Dále získali informace jak využít dlouhodobou paměť v procesu učení a jak tuto znalost použít v praxi. „Asi bude ještě chvíli trvat, než zpracuju veškeré informace, které jsem se tady dozvěděla, ale už teď vím, že mi to v mé práci pomůže. Třeba už jen v tom, že budu daleko intenzivněji pracovat s jazykem, kterým s dětmi mluvím,“ říká Lucie Godžová, asistentka pedagoga z Chodova.
Seminář se uskutečnil v rámci projektu „Pojďte do školy!“ a je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.