Děti z Kladenska si vyzkoušely inidánský tábor
© Foto: Lucie Donovalová

K létu neodmyslitelně patří slunce, dětský smích a taky trochu dobrodružství, všeho jsme si s dětmi z nízkoprahového klubu letos užili dosyta. Letních akcí a výjezdů se účastnily děti, které docházejí do klubu v Kročehlavech, ale i ty, za kterými vyrážíme dvakrát týdně do terénu – tj. do lokalit, kde bydlí a kde často nemají dostatek podnětů k smysluplnému trávení volného času.

Děti si již několikrát dříve vyzkoušely lezeckou stěnu a moc je lezení bavilo, nevynechali jsme tedy tento pavoučí zážitek ani tento rok. Znovu jsme zkoušeli své síly pod vedením profesionálních lektorů ze Sambar lezecké stěny.

Velký úspěch měly také opičí skoky v trampolínovém parku na Sletišti, zakončené osvěžující zmrzkou.

Velký výlet vlastním autobusem se letos konal do Mirakula, dětského ráje trampolín, záhadných hradů i různých parádních prolejzaček. Ač nebylo úplné horko, děti nevynechaly ani proslulý vodní svět plný různých mlýnků, skluzavek nebo super hejblátek na vodu.

Asi nejvíc se ale děti těšily na „tábory“, byly sice pouze třídenní, ale zato velmi intenzivní. Pro děti je to vždycky možnost, jak zažít často jejich jediný letní pobyt mimo rodinu a dům nebo ubytovnu, kde žijí.

Tábor pro mladší děti, které si na tři dny vyzkoušely život indiánů, se konal ve skautské klubovně v Roudnici nad Labem, zážitek nám nezkazila ani výluka na trati do Kralup nad Vltavou. Po příjezdu a ubytování jsme vyrazili pozdravit Labe, řeku, která krásné město zdobí a ve které jsme si užili spoustu legrace a koupání. I další horký den se nesl ve znamení vody, tentokrát jsme, posilněni vydatnou svačinou, vyrazili na celodenní výlet na pískovnu Dobříň. Některé děti se tady naučily i plavat. Konec dne byl ve znamení ohně a opékání buřtů, potom děti překonávaly strach při noční bojovce v blízkém lesoparku. V neděli jsme si ještě zkusili lanovou stezku v korunách stromů nad skautskou klubovnou a potom šup zpátky domů, za rodiči a sourozenci.

Tábor pro starší byl po okraj plný adrenalinu a menších i větších výzev. Děti byly nejednou vystaveny situacím, kdy musely nechat své pohodlí v chatce a ochutnat zážitky jim vzdálené. První den jsme se pozdravili s přátelskou atmosférou kempu Na Slapnici ve Skryjích. V noci pracovníci odměnili děti za jejich nevyčerpatelnou energii asi hodinovou noční procházkou do vesnice nad kempem. Následujícího dne bylo dopoledne tráveno na Skryjských jezírkách, kde se v dětech probudili velcí dobrodruzi. Od šplhání po skalách, přes ráchání se v ledovém potůčku, po rozdělání ohně, na kterém jsme si pak všichni opekli něco na zub. Odpoledne jsme se vydali druhým směrem postavit se další z výzev a zkusit ovládnout dva paddleboardy, před kterými se vynořila překážka v podobě řeky s celkem silným proudem, ale ani v tuto chvíli sedm statečných nezaváhalo a s přehledem řeku přebrodili. Večer jsme si pak za odměnu dopřáli večeři v místní restauraci a pak jsme „padli za vlast“. Další den se osvědčil i velmi silný cit pro pořádek a chatku jsme uklidili tak pěkně, že jsme pak za to byli odměněni velkou limčou zdarma.

Konec prázdnin a začátek snad pro děti lepšího školního roku než byl ten minulý, jsme oslavili „přespávačkou“ v klubu ve spacácích, kterou mají děti moc rádi. Grilování, strašidelné hledání zatoulaných lesních skřítků v klubu a na temné půdě, film před spaním a celkově super atmosféra zakončily prázdniny a my se s dětmi už teď těšíme na všechna další podzimní a zimní dobrodružství.