Nezvládáte své dluhy? Obraťte se na help linku, vybízí naše informační kampaň na Ústecku
Publikováno: 15. 10. 2024 Doba čtení: 2 minutyLidé v dluzích nebo exekucích se mohou snadno obrátit na Člověka v tísni prostřednictvím help linky 770 600 800. I když se situace jeví beznadějně, poradci se jim vždy vynasnaží pomoci. I tu největší složitost je s odbornou podporou možné začít řešit. To je hlavní sdělení naší probíhající informační a motivační kampaně napříč Ústeckým krajem.
Deset let se utápěl v dluzích, dnes už z čtyřsettisícového závazku nedluží ani korunu. Přitom ještě před rokem pan Lukáš nevěřil, že se z dluhové pasti dokáže vymanit. Touha založit rodinu ho nakonec přiměla se obrátit na naši dluhovou kancelář.
Stejně jako seniora Františka, ze kterého podvodníci po telefonu vylákali přístupové údaje do internetového bankovnictví a ještě týž den si na něj vzali statisícový úvěr.
I pana Dušana, kterého náhlá pracovní neschopnost v kombinaci s vysokými zálohami za elektřinu přiměla půjčit si od banky, následně i od různých nebankovních společností až uvízl v kolotoči splátek.
Nebo paní Kateřinu, která sice původní půjčky ve výši necelých 180 tisíc korun dávno splatila a na úrocích dalších více než 100 tisíc, ale věřitelům to pořád nestačilo. To jsou jen čtyři z klientů našeho týmu dluhového poradenství. Někteří svou situaci už vyřešili, jiní se tomu ve spolupráci s dluhovými poradci postupně přibližují.
Pokud jste i Vy v nouzi, máte dluhy a nevíte si rady, neváhejte se obrátit na naši help linku 770 600 800. „Lidé si často myslí, že jejich problémy nemají řešení, ale tak to mnohdy není. Naši poradci detailně projdou celou situaci, všechny závazky a navrhnou další postup. Pomohou při jednání s věřiteli či soudy, odhalí, kdy je úvěrová smlouva neplatná, podpoří vás při hrozbě zabavení majetku nebo když se rozhodnete pro vstup do oddlužení,“ popisuje Lenka Stiborová, dluhová specialistka pro Ústecký kraj.
Informační a motivační kampaň, kterou v Ústeckém kraji povedeme do konce roku 2024, se soustředí na větší zviditelnění možnosti, že se lidé v nouzi mají kam obrátit. Na číslo help linky tak obyvatelé kraje mohli už narazit prostřednictvím letáků např. ve veřejné dopravě nebo příspěvků na sociálních sítích v Děčíně, Teplicích, nyní v Ústí nad Labem, později v Kadani, Mostu nebo Litoměřicích. Součástí kampaně je putovní červeného sluchátko, které ve veřejném prostoru odkazuje na dluhovou help linku a představuje příběhy lidí, kterým již dluhoví poradci pomohli.
* jména klientů byla změněna z důvodu zachování anonymity.
Více informací k činnosti Člověka v tísni v Ústeckém kraji: clovekvtisni.cz/ustecky-kraj.