Přečtěte si tři příběhy o tom, jak válka na Ukrajině zasáhla do práce našich zaměstnanců

Publikováno: 30. 1. 2023 Doba čtení: 4 minuty
Přečtěte si tři příběhy o tom, jak válka na Ukrajině zasáhla do práce našich zaměstnanců
© Foto: Alyona Budagovska

Krize obvykle znamená nebezpečí, ale i příležitost. Uplynulý rok se přitom nesl ve znamení hned několika na sebe navazujících krizí: v únoru rozpoutalo Rusko válku proti Ukrajině, což způsobilo strmý růst cen energií i inflace, ve světě se začal projevovat nedostatek potravin, nadále se zhoršuje i krize klimatická. Vloni se však mezi námi zvedla i ohromná vlna solidarity: pomáhali jsme Ukrajincům nejen na dálku, materiálně nebo finančně, ale také osobně, vlastní podanou rukou.

Možná i Vás události loňského roku přiměly k zamyšlení, co je ve Vašem životě opravdu důležité, a v této chvíli přemýšlíte o změně své životní cesty.

Pokud chcete vykročit novým směrem, inspirujte se konkrétními příběhy našich zaměstnanců. 

Milan Votypka (mediální koordinátor)

Po ruské invazi na Ukrajinu se moje práce radikálně změnila. Hned ráno jsem sepisoval první oficiální prohlášení Člověka v tísni pro média, v 9.00 jsme měli první poradu, situace bylo nesmírně hektická. Neustále jsem telefonoval, sháněl informace, odpovídal novinářům – dlouho do noci, o víkendech.

Když jsme pak potřebovali, aby někdo odjel s vlakem humanitární pomoci na polsko-ukrajinskou hranici, nabídl jsem se osobně. Když jsme pak překládali materiál z jednoho vlaku na druhý, docházelo k situacím, že jsem v jedné ruce držel telefon, na drátě české rádio, a druhou rukou jsem házel pytle do vagonu a odpovídal při tom na otázky moderátora, jak vypadá situace na místě.

Obecně se cítím víc jako teréňák než jako kancelářský člověk. Můžeš tady napsat tisíc tiskových zpráv, ale když hodíš do vlaku tři pytle s oblečením pro děti, cítíš se psychicky líp, cítíš, žes udělal něco skutečného. Byla to pro mě ohromná vzpruha, když jsem na Ukrajinu jel, chtěl jsem být na místě – právě proto tuhle práci dělám, abych zůstal v kontaktu s děním v terénu.

Otevřené pozice v humanitární a rozvojové sekci:

V tuto chvíli hledáme do humanitární a rozvojové sekce především Accounting supervisora, HR data & process specialistu nebo Asistenta/ku logistiky. V následujícím odkazu najdete všechny hledané pozice v této sekci.

Alena Čorna (poradkyně na ukrajinské help lince)

Když válka v únoru začala, bylo to pro mě – stejně jako pro všechny Ukrajince žijící v Česku – jako dostat ránu do břicha. Pamatuju si obrovskou paralýzu, bezmoc i strach o tu část rodiny, která na Ukrajině tou dobou stále žila.

Chtěla jsem nějak pomoct a možnost se našla právě na help lince Člověka v tísni, kde jsem v té době pracovala jako dluhová poradkyně. Teď na ní působím jako poradce pro ukrajinské uprchlíky. Z prvních měsíců války si pamatuju značné vytížení. Provázeli jsme ty, kteří tu jen potřebovali najít bydlení, a pak už si věděli rady, ale také ty, kteří se nejen na Ukrajině, ale i po příjezdu sem museli vyrovnat se ztrátami těch nejbližších. I nadále se setkáváme s těmi, kteří přijeli naprosto zlomení, stižení posttraumatickou stresovou poruchou, protože strávili dlouhé týdny v krytech, bez světla, vody, jídla.

Práce na help lince mi přinesla neskutečné množství příběhů, které spolu s nimi stále ještě žiju, příběhů, na které nikdy nezapomenu.

Otevřené pozice v oblasti sociální integrace:

V následujícím odkazu naleznete pozice zaměřené na sociální integraci v ČR.

Ondřej Vopelák (vedoucí podpory IT)

Když Rusko na konci února napadlo Ukrajinu, v první řadě jsme museli technicky posílit misi přímo na místě, na Ukrajině – to znamená hlavně vybavit lidi počítači. V jednom kuse jsme tedy instalovali nové notebooky, případně lidem zvyšovali zabezpečení a šifrovali disky pro případ ztráty v prostředí, kde zuří válka.

Další velkou výzvou pro nás byl koncert na podporu Ukrajiny, který proběhl krátce po invazi, 1. března, na Václavském náměstí. Výtěžek putoval právě nám, Člověku v tísni, takže už v průběhu koncertu nám začaly padat servery pod přívalem darů. Nejdřív jsme si mysleli, že jde o DDoS útok, ale zájem o náš web i dárcovskou bránu byl autentický. V té chvíli nám významně pomohli lidé z firmy Zoner, která spravuje část našich serverů, a obratem nám zdvojnásobili výpočetní kapacitu, abychom nápor darů i zobrazení našich stránek vůbec zvládli.

Zážitek z toho, jak náš tým fungoval, byl fantastický. Všichni byli velice nápomocní, semknutí, ochotní; aniž bych jim musel říkat, že potřebujeme v sobotu instalovat počítače, sami se mi nabídli, zrušili si osobní program a přišli o víkendu do práce. Ta atmosféra, ten společný duch, který je u nás v Tísni znát, to myslím člověk jinde nezažije.

Otevřené pozice v IT a dalších podpůrných odděleních:

Naše IT oddělení se stále rozšiřuje, aktuálně hledáme tyto pozice. V následujícím odkazu najdete další pozice pro naše podpůrná oddělení.

Zaujaly Vás příběhy našich zaměstnanců? Oslovilo Vás, jak Člověk v tísni po vypuknutí války na Ukrajině zareagoval? Chtěli byste se také na naší práci podílet? Je to možné - neustále nabíráme nové kolegy a kolegyně.
Pokud Vás některá z našich pracovních nabídek upoutá, přihlaste se prosím přes formulář v odkaze inzerátu. Jestli na našich kariérních stránkách aktuálně nenecházíte žádnou pozici, na které se můžete uplatnit, ale rádi byste s námi spolupracovali, nastavte si na našem webu odběr pracovních nabídek. Snad se brzy setkáme na pracovním pohovoru!
Autor: HR oddělení, Člověk v tísni

Související články