První zapínání do lyžáků, první stoupnutí na sníh, první zjišťování, že lyže kloužou…

Publikováno: 22. 3. 2018 Doba čtení: 3 minuty
© Foto: Aneta Budová

Celkem devět mladých lidí, kterým se dostává naší podpory v rámci Kariérního poradenství, se poprvé ocitlo na horách a na lyžích! Byly to čtyři dny plné skvělých zážitků, přátelství, zábavy a sebepřekonání. Stojí za tím práce a podpora naší berounské kariérní poradkyně Anety Budové, která pro nás zážitky a průběh kurzu shrnula v článku.

Vezmu studenty zapojené v projektu Karierního poradenství na hory, napadlo mě…

Dobře, začneme tedy zjišťováním zájmu…

Nic složitého, všichni chtějí. Proč také ne, téměř nikdo z nich nikdy na horách nebyl a téměř nikdo z nich nikdy nestál na lyžích. Většina těchto mladých lidí je z rodin, které si nemohou dovolenou na horách dovolit. Je jim 16 až 19 let a bylo předem jasné, že to bude jejich první takový zážitek.

První meta příprav: musíme sehnat veškeré vybavení, od lyží po rukavice. Hotovo! Díky přátelům, přátelům přátel, kolegům a sociálním sítím se podařilo půjčit vše a něco nám věnované zůstane i pro expedice další. Z kanceláře se na pár týdnů stává lyžárna, všichni tu zkouší boty, bundy, helmy…Jsme vybaveni a můžeme vyrazit.

Sraz účastníků zájezdu je na Černém mostě. Sedají do busu směr Janské Lázně a tam už na ně na kolonádě máváme spolu s lyžařským instruktorem a společně se vydáváme kopcem směrem k horskému středisku Duncan, kde bude čtyři dny naše útočiště. Po obhlídce sjezdovky pod chatou usedáme k prvnímu společnému obědu a je jasné, že tady nám bude skvěle. Starají se o nás jak o vlastní. Po každém jídle po nás zůstávají vylízané talíře.

Tak jdeme na to! Vydáváme se na nejbližší cvičný kopec… První zapínání do lyžáků, první stoupnutí na sníh, první zjišťování, že lyže kloužou. Díky zkušenému lektorovi zvládáme seznámení s tímto faktem a nic nebrání ho začít využívat… Sluníčko svítí, je krásně a s úsměvem zvládáme pokusy o stromečkování do kopce i nástup na pomu a kotvu. Jsme dobrý!

Večerní slastnou únavu zakončujeme s kytarou a spřádáme plány na druhý den: vedlejší kopec už není takový čajíček, ale víme, že to dáme.

Chumelí, fouká, ale nic nás nezastaví, vrháme se z kopce pod chatou a kolik nás začalo nahoře, tolik nás taky dorazilo dolu. Jsme lepší než včera!

Večer máme stále energie na rozdávání a tak nezalezeme přeci hned do postele - hrajeme Aktivity, protože předvádět žížalu prostě chceš :)!

Ráno se tváří pozitivně a my víme, že musíme i na Černou horu - lyžařský skiareál s kabinovou lanovkou už je větší výzva. Ale to my chceme!

Nějaký to odřený zápěstí, trochu naražený koleno, pár pádů na zadek ani pár ustrašených slz nás nezastavilo. I tenhle den jsme zvládli a u večeře si všichni můžeme poplácat ramena - zase jsme se posunuli...

Došlo i na vyhlášení hrdinů v různých kategoriích a všem zářej oči spokojeností…pak si stoupnou a děkujou nám, že jsme je tam vzali…teď mám slzu na krajíčku já… pro tohle to děláme!

Celá výprava se loučí, odvážíme si ze čtyř dnů několik nezapomenutelných zážitků a odjíždíme jako parta… Do autobusu směr Praha nasedají unavení, ale spokojení… slyším holky říkat:...“koukej ven, kdy tohle zase uvidíme…“ Uvidíte, holky... myslím, že pro velký úspěch to můžeme další zimu rozhodně zopakovat.

Na závěr chci poděkovat všem, kteří nám pomohli tuhle akci zrealizovat tím, že jsme mohli všechny adekvátně vybavit od oblečení po lyže. Díky středisku DDM Hl. M. Prahy za úžasný rodinný přístup a díky lektorovi, že s námi měl takovou trpělivost. Takže: ahoj příště! :)

Zážitkový lyžařský kurz proběhl v Janských Lázních, od 15. do 18. 3. 2018.