Jak učit žáky s ADHD? Co to je "nezraňující komunikace"? Podívejte se na záznamy vybraných webinářů Variant pro učitele i asistenty pedagoga

Publikováno: 2. 6. 2020 Doba čtení: 4 minuty
Jak učit žáky s ADHD? Co to je
© Foto: Pixabay

Podívejte se na záznamy vybraných webinářů, které proběhly během jarní koronavirové krize. Věnovali jsme se tomu, v čem spočívají specifické potřeby způsobené ADHD, jak zvládnout problematickou komunikaci nebo jak hodnotit tak, aby to žáky motivovalo k dalšímu učení. A to není zdaleka vše!

Webinář o problematice dětí s ADHD ve školách

Tématem vás provedou lektorky s mnohaletou praxí a odbornice v tématu Jaroslava Budíková a Markéta Dobiášová.

Seznamte se s tím, jaké jsou příčiny a projevy syndromu ADHD u dětí. Lektorky se zaměří na využití těchto znalostí v každodenní praxi - dozvíte se, jak tyto projevy chápat a jak s nimi pracovat.

Webinář je určen pro pedagogy MŠ, ZŠ, SŠ, Asistenti pedagoga i Rodiče

Jak hodnocením podporovat učení? 

Podívejte se na webinář s Alexisem Katakalidisem. Co jsou ty nejzásadnější funkce hodnocení a jaký cíl má zkoušení, písemná práce nebo referát? Co u žáků probouzí motivaci nebo jaký je rozdíl mezi angličtinou a autoškolou? To jsou jen některé z otázek, na které se během webináře hledaly odpovědi.

Webinář vznikl ve spolupráci s programem Učitel naživo.

Podpořte nás prosím
Chci vstoupit do Klubu přátel

Webinář je určený pedagogům MŠ, ZŠ, SŠ a asistentům pedagoga.

Principy nezraňující komunikace

V rámci webináře se dozvíte několik prakticky užitečných informací o tom, jak funguje lidský mozek a proč se chováme tak, jak se chováme. Získáte inspiraci pro řešení různých problémů souvisejících s ovlivňováním chování. Na základě vybraných poznatků o fungování lidského mozku budeme hledat možnosti, jak v potenciálně konfliktních situacích najít přijatelné východisko.

Webinář je určený pedagogům MŠ, ZŠ, SŠ, asistentům pedagoga a provede vás jím zkušený lektor Zdenko Matula.

 

Série webinářů s knihou Největší přání

První dva webináře s knihou Největší přání, která získala cenu za inovace ve vzdělávání EDUína 2019, se věnovaly metodě řízeného čtení, kdy děti během čtení hledají odpovědi na podnětné otázky nebo plní drobné úkoly. Mají tak příležitost vyjadřovat své názory, zkušenosti, rozvíjet představivost a kritické myšlení.

Lekce zaměřená na řízené čtení celé knížky je rozdělená na 2 části, kterými účastníky provedla lektorka a metodička Variant Petra Skalická

Záznam webináře Řízené čtení I.:

Záznam webináře Řízené čtení II.:

V pořadí třetím webinářem s knihou Největší přání byl webinář ROZMANITOST SVĚTA

Webinář se zaměřuje na první kapitolu příběhu nazvanou Jeden jako druhý, díky které mohou děti s hlavním hrdinou příběhu – modrým plyšovým koníkem - odhalovat, co znamená být stejný, jiný nebo jedinečný. Zamýšlejí se nad tím, co ony samy mají s druhými společného a v čem se odlišují, jaké pocity mohou mít v různých situacích.

Hosty webináře byly Žofka a Bětka a Jana Blažková, ředitelka ZŠ Lobodice.

Výroba hraček

V následujícím webináři vás knížka Největší přání zavede k tématu výroby hraček. Ukážeme si, jak lze dětem přiblížit pásovou výrobu hraček a společně s nimi se zamýšlet nad podmínkami, za jakých hračky v továrnách vznikají. Lekce dává také prostor k diskuzi, co mohou dělat spotřebitelé pro podporu lidských práv a péči o životní prostředí.

Hosty webináře byli Nora a Jakub a Jana Blažková, ředitelka ZŠ Lobotice.

S hračkami o světě konzumu

Petra Skalická vás společně se svými hosty Bětkou a Žofkou a pedagožkou Lenkou Kociánovou ze základní školy Bořkov provede další lekcí ke knize Největší přání. Ta se tentokrát zaměří na to, co to znamená konzumní společnost. Ukážeme si, jak je možné vést děti k přemýšlení nad tím, co jsou důvody jejich touhy něco vlastnit a učit je odolávat konzumním tlakům.

Prostřednictvím lekce „Víc hraček než dětí“ se děti pokusí pojmenovat důvody, proč po něčem touží a identifikují různé aspekty konzumu, jako je nabídka, reklama nebo uspokojení touhy. Pojmenování různých typů motivací, které se skrývají za touhou něco vlastnit, je prvním krokem k pochopení, jak konzumní společnost funguje.


Jak cestuje zboží oceánem? 

S knížkou Největší přání si tentokrát přiblížíme svět námořní dopravy. Webinář je ochutnávkou čtyř lekcí, prostřednictvím nichž se děti od svých vlastních cestovatelských zážitků dostávají až k námořním lodím fascinujících rozměrů, které brázdí oceánské vody. Zjišťují, jaké zboží a odkud je dováženo do České republiky, zvažují výhody a nevýhody námořní dopravy a přemýšlejí nad alternativami při pořizování zboží.

Webinář je určen učitelům i rodičům dětí 1. stupně ZŠ


O domově a migraci

Příběh Největší přání nás tentokrát přivede k tématům spojeným s migrací. Děti budou moci přemýšlet nad tím, co pro koho znamená domov, co může lidi vést k opuštění svého domova a co u toho mohou prožívat. Lekce pomáhá dětem získat základní porozumění migraci a jejím souvislostem.

Hostem webináře byla Vesna Evans, kolegyně z Člověka v tísni, která má sama zkušenost s migrací, když jako dítě se svoji rodinou opustila domov kvůli válce.

Webinář je určen učitelům i rodičům dětí 1. stupně ZŠ.


Podívejte se na nabídku dalších online i prezenčních kurzů vzdělávacího programu Varianty!

Autor: Varianty

Související články