Paní Mirka otevřela obálku s vyúčtováním a svět se pro ní v tu chvíli zastavil. Na dokumentu stálo, že by měla uhradit nedoplatek ve výši 38.000 Kč. Paní Mirka po celou dobu nájmu platila řádně jak nájemné, tak poplatky týkající se energií a služeb.

Jelikož nedokázala pochopit, jak mohl vysoký nedoplatek vzniknout, oslovila s žádostí o vysvětlení terénního pracovníka. Společně s terénním pracovníkem přepočítali jednotlivé položky a zjistili, že paní Mirka nejenže nemá žádný nedoplatek, ba co víc, majitel by jí měl ještě finance vracet. Po bližším přezkumu se ukázalo, že nesrovnalost na zálohách vznikla tak, že majitel bytu peníze, které mu posílala v dobré víře nájemnice paní Mirka, nepoužíval na úhradu poplatků.
Takto narušená důvěra přiměla paní Mirku hledat si nový nájem. Majitel ovšem neustále požadoval uhrazení vzniklého nedoplatku a nechtěl jí vrátit ani kauci, kterou paní uhradila při nastěhování. Paní Mirka za podpory terénního pracovníka sepsala výzvu k nápravě vyúčtování, na kterou majitel bytu reagoval tak, že jeho předchozí vyúčtování je správné. Na základě toho byla paní Mirka terénním pracovníkem informovaná o možnosti poslat předžalobní výzvu. Paní Mirka v sobě našla dostatek odvahy a vnitřní síly, aby dokument s podporou pracovníka sepsala a odeslala majiteli. Z jeho prvotní reakce bylo možné dovodit, že majitel bytu reagoval výstrahou, že pokud chce paní v nájmu setrvat, nedoplatek uhradí a nebude to již dále řešit.
Paní Mirka ovšem trvala na svém požadavku a situace se nakonec vyřešila v její prospěch. K soudnímu řízení nedošlo, přičemž majitel bytu uznal svou chybu, a navíc jí vrátil kauci v plné výši.
Aktuálně paní Mirka bydlí v novém podnájmu a doufá ve férové podmínky obou smluvních stran. Pokud by se situace opakovala, již ví, jak jí vyřešit a v případě jiných potíží je informovaná o možnosti vyhledat znovu podporu terénních služeb, díky jejímž principům a znalostem terénního pracovníka spor zdárně vyřešila.