Proč a jak učit s filmem? Zkušenosti čtyř různých pedagogů

Publikováno: 20. 2. 2020 Doba čtení: 2 minuty
Proč a jak učit s filmem? Zkušenosti čtyř různých pedagogů
© Foto: JSNS.CZ

Dokumentární filmy a sociální spoty jsou stále častěji využívané metodické pomůcky ve vyučování. Vzbuzují v žácích silné emoce a tím dokáží probudit také zájem o probírané téma.

Jaké jsou zkušenosti vyučujících, kteří dlouhodobě s portálem JSNS pracují a audiovizuální materiály ve svých hodinách využívají? Co přináší práce s dokumentárním filmem jejich žákům a jim samotným? Ve čtyřech krátkých inspirativních videích se dozvíte, co se jim osvědčilo a jaká doporučení mají pro ostatní.

Ida Vohryzková

Vyšší odborná škola zdravotnická a Střední škola zdravotnická, Ústí nad Labem

„Největší překvapení pro mě bylo, že mezi mnou a studenty vzniklo vzájemné pouto.“

Bohuslav Sedláček

Základní škola, Vsetín

„Děti se učí důležitým komunikačním dovednostem a tomu, že to každý máme jinak a je to tak v pořádku.“

Zuzana Paseková

Karlínská obchodní akademie a VOŠE, Praha

„Moc oceňuji ucelené didaktické materiály, metodiku a vypracované odpovědi k problematice, jsem tak připravená na otázky, na které se děti budou pravděpodobně ptát.“

Jan Kubíček

Gymnázium Jana Palacha, Praha

„Příběh filmu studenty osloví, jsou do něj vtaženi, neusínají v hodinách a my tak výuku strávíme efektně a zároveň se následně ukáže, že i efektivně. To mě na tom baví.“

Zaujala Vás možnost promítat i ve vaší třídě? 

 Vyberte si z naší nabídky seminářů, kde se mj. naučíte základním metodám reflexe emocí po filmové projekci nebo se na JSNS.CZ rovnou můžete registrovat, vybrat si z nabídky více než 260 filmů a výukových materiálů a začít hned. Registrace i užívání portálu jsou zcela zdarma.

Autor: JSNS

Související články