Z doučovatelky kamarádkou a mentorkou. Teď má Tamara s kým probírat školu i první lásky

Publikováno: 30. 6. 2022 Doba čtení: 2 minuty
Z doučovatelky kamarádkou a mentorkou. Teď má Tamara s kým probírat školu i první lásky
© Foto: cvt

S Tamarou jsme se seznámili, když byla v deváté třídě. Potřebovala doučování, aby úspěšně zvládla zakončit základní školu a připravit se na přijímací zkoušky na střední školu zaměřenou na pečovatelství a domácí péči. Tamařina maminka je totiž vážně nemocná a velice špatně vidí. Tamara tak má s péčí o nemocné lidi osobní zkušenost a rozhodla se, že jim chce pomáhat i v rámci své kariéry. Se svojí dobrovolnicí Martinou navázaly během doučování blízký vztah, který se přetavil v přátelství. Dvojici jsme tedy nabídli přestup ze služby doučování do služby mentoring.

V rámci služby mentoring se dospívající člověk schází jednou týdně se svým mentorem, naším dobrovolníkem, ale na rozdíl od doučování tráví čas s mentorem mimo domov a společně navštěvují různé volnočasové a vzdělávací aktivity. Mladý člověk se tak dostává mimo svoji běžnou sociální bublinu, rozšiřuje si obzory a buduje vztah s mentorem. Mentor je jeho rovnocenným partnerem, který poskytuje prostor pro sdílení, radu a může se stát pozitivní inspirací.

Náročná péče o maminku

Přesně takový vztah začala budovat Tamara s Martinou. Když Tamaru přijali na její vysněnou střední školu, doučování již ztratilo smysl, protože Tamara si ve škole vedla velmi dobře. Doma to však bylo o něco horší. Maminka na tom nebyla zdravotně nejlépe a Tamara s ní trávila mnoho času a starala se o ní. Vlastní rozvoj tak bohužel šel stranou. I proto velmi ocenila, že mohla trávit čas s Martinou, starší a zkušenější parťačkou, která ji vyslechla a často nabídla názor nebo radu. Ne vše totiž chtěla Tamara sdílet s maminkou, a tak některé otázky, jako třeba první lásky, řešila hlavně s Martinou.

I Tamařina maminka je moc ráda, že její dcera tráví čas smysluplně a s někým, kdo může být Tamaře dospělým vzorem a pomoci ji s uvedením do dospělého a samostatného života.

Pro Tamaru představuje mentoring a čas trávený s mentorkou Martinou možnost, jak se dostat ze zajetých kolejí náročné péče o maminku, školní docházky a praxe v pečovatelském domě. I Tamařina maminka je moc ráda, že její dcera tráví čas smysluplně a s někým, kdo může být Tamaře dospělým vzorem a pomoci ji s uvedením do dospělého a samostatného života. Dvojice je spolu již třetím rokem a obě si službu pochvalují a určitě neplánují jen tak přestat!

Autor: Anna Horáková, Kateřina Fuksová

Související články