Začátek léta v pražském Klubu Smíchov. Návštěva z Liberce a Ústí, Okoř a piknik

Publikováno: 8. 8. 2023 Doba čtení: 3 minuty
© Foto: Kateřina Černá

Je pondělí po předávání vysvědčení a náš nízkoprahový Klub Smíchov se začíná netradičně plnit v čase, který bývá běžně vyhrazen individuálním konzultacím a doučování. Kromě našich dlouhodobých klubaček je tu i spousta nových tváří, přijela nám totiž návštěva. Člověk v tísni provozuje po celé republice celkem sedm nízkoprahových zařízení pro děti a mládež – tedy klubů jako je ten náš. Dva z nich, liberecký Vesmír a ústecký Mixér, přijely na výlet za námi do Prahy.

Nejprve vyrážíme společně na prohlídku Prahou. Naše klubačky připravily návštěvníkům trasu po jejich oblíbených místech. Jdeme přes Smíchovskou náplavku, Kampu, Karlův most, Pražský hrad a Petřín. Na jednotlivých zastávkách pokládají dětem z ostatních klubů zapeklité otázky jako třeba: “Byla na náplavce v minulosti pláž?” Možná vás to překvapí tak jako nás, ale vážně tam byla.

O několik historických památek, kvízových otázek a dětských bot namočených ve fontáně později se vracíme do klubu na Smíchově. Následuje vystoupení několika dívek, které si pro ostatní nacvičily ukázku romských tanců. Před začátkem se sice trochu stydí, když jim ale na konci ostatní zatleskají, mají radost, že to zvládly, a dokonce se rozhodnou, že by rády začaly společně navštěvovat taneční kroužek. Po vystoupení se ukazuje, že romské tance nejsou cizí ani dětem z klubů v Liberci a Ústí nad Labem, a tak nám pouštějí své oblíbené písničky a ukazují taneční sestavy.

Večer pokračujeme seznamovacími hrami, pizzou k večeři a filmem k usínání. Byl to hezký ale náročný den a všichni si potřebujeme odpočinout, i když děti jsou před usnutím ze záhadného důvodu mnohem čilejší než dospělí pracovníci. Ráno si při společné snídani účastnictvo akce vyměňuje kontakty na své sociální sítě a domlouvají se, že se určitě na jiné akci našich klubů zase uvidí. Poté naše návštěva odjíždí a prostory klubu postupně utichnou. Tak na viděnou zase někdy příště!

Aktivity pro naše klubačky a klubáky tím však zdaleka nekončí. V dalším týdnu společně vyrážíme na celodenní výlet na hrad Okoř. Užíváme pohodový den a procházíme zříceninu hradu. Některé klubačky se ujímají role průvodkyň a předčítají nám o historii místa, nacvičeno koneckonců mají už z prohlídky Prahy před týdnem.

Další den máme v plánu piknik. Vymýšlíme nejdřív, co si připravíme, bude to ovocný salát a pečivo z listového těsta. Pak jdeme společně nakoupit suroviny a připravujeme občerstvení. Někdo krájí ovoce, někdo zase učí ostatní svůj oblíbený recept na croissanty s nutelou. Když je vše hotovo, přesouváme se na blízké hřiště, kde si pod stromem roztáhneme deku a povídáme si, jíme a hrajeme hry až do konce otevírací doby klubu.

To všechno jsme stihli v prvních dnech prázdnin v Klubu Smíchov. Letní aktivity jsou však v plném proudu a noví zájemci nás mohou kdykoliv v otevírací době navštívit a přidat se k nám. Kdy máme otevřeno a jaké výlety a aktivity máme v plánu? Všechny informace lze nalézt v našem letním programu, který je dostupný třeba na Instagramu Klub Smíchov nebo na facebooku Klub Smíchov.
Na adrese Vltavská 24 jsme tu pro všechny děti a mladé lidi z Prahy 5, kterým by přišel vhod prostor pro trávení volného času a realizaci vlastních nápadů, prázdninové zážitky s partou vrstevníků, noví kamarádi nebo třeba dospělý člověk, který je vyslechne a nabídne podporu v jakékoliv životní situaci. Těšíme se na každou novou tvář.