Pandemie změnila postavení asistentů pedagoga ve školách, říká Alexandra Petrů
Publikováno: 20. 4. 2021 Doba čtení: 1 minutaJak mohou asistenti pedagoga pomoci dětem, které vyrůstají v sociálně znevýhodněném prostředí a jaké podmínky mají asistenti pedagoga pro svoji práci? To bylo hlavní téma rozhovoru Tatiany Čabákové (ČRo Plus) s Alexandrou Petrů, metodičkou vzdělávacího programu Varianty.
„Krize je bod obratu a někdy jen potřebujeme vědět, že máme k dispozici dveře, kterými můžeme vyjít ven,“ vysvětluje Alexandra Petrů svůj pohled na problematiku krize a krizových situací. Jak se tento pohled může promítnout do sociální práce ve škole? Proč by se školám hodil sociální pracovník? Jak se změnilo postavení asistentů pedagoga během pandemie? Co všechno dělali během uzavření škol i po jejich částečném znovuotevření? To a mnohem více se dozvíte v rozhovoru s Alexandrou Petrů.
Poslechněte si ho:
Podpora asistentů pedagoga:
- Online kurz S asistenty k lepší škole najdete ZDE.
- Kurzy, supervize, webináře pro asistenty pedagoga ZDE.
- Kompletní zprávu z výzkumného šetření mezi asistenty pedagoga o jejich roli během pandemie koronaviru najdete ZDE.
- Průzkum PSI mezi rodiči dětí ohrožených sociálním znevýhodněním o zvládání distanční výuky ZDE.