Pomohli jsme zřídit dluhovou linku pro zaměstnance České pošty

Publikováno: 28. 1. 2020 Doba čtení: 1 minuta
Pomohli jsme zřídit dluhovou linku pro zaměstnance České pošty
© Česká pošta

V České republice žije nespočet zadlužených lidí, kteří se potýkají se závazky, se kterými už si nedokáží poradit sami, a obracejí se proto na naši organizaci. Neposkytujeme však jen poradenství a pomoc konkrétním lidem, ale zajímáme se též o vzdělávání, osvětu a spolupráci s dalšími organizacemi a institucemi. Jednou z takových organizací je i Česká pošta.

Na konci minulého roku jsme tak v rámci firemního vzdělávání navázali spolupráci s pracovníky České pošty v Ústí nad Labem. Její vedení nás oslovilo s tím, že by chtělo proškolit své zaměstnance, kteří by poskytovali svým kolegům dluhové poradenství. Česká pošta totiž eviduje u svých zaměstnanců kolem 10 tisíc exekucí.

V listopadu minulého roku byla proto na České poště zřízena dluhová linka, na kterou se mohou zaměstnanci České pošty v případě problémů obracet. Složitější případy mohou pracovníci pošty konzultovat s námi, příp. mohou jednotlivé pracovníky posílat přímo k nám. Aktuálně se na dluhové lince České pošty střídá pět jejích zaměstnanců, funguje každý čtvrtek od 13 do 15 hodin, přičemž od listopadu 2019 je evidováno celkem 11 telefonátů. Do budoucna se plánuje pomoc i mailovou formou.

Spolupráce je nastavena dlouhodobě, budeme v pravidelném kontaktu, jednou za čas probíhají setkání, na kterých si vyměňujeme informace o fungování dluhové linky a o novinkách v oblasti exekucí a insolvencí. A už nyní má jak linka, tak naši dluhoví pracovníci první spokojené klienty.



Autor: Lenka Stiborová, metodička dluhových poradců

Související články