Projektovou výukou ke klimatickému vzdělávání - Teorie a příklady ze školní praxe

© Člověk v tísni, o. p. s. Praha, 2021 Kolektiv autorů

Příručka se zaměřuje na využití projektové metody v klimatickém vzdělávání. Je určena zejména učitelům středních škol, kteří s projektovou metodou začínají, ale i těm, kteří již zkušenosti mají a hledají inspiraci u podobně smýšlejících kolegů. Provede vás procesem přípravy, realizace a vyhodnocení školního projektu a upozorní, na co dát pozor, na co nezapomenout a na co cílit při využití projektové metody ve výuce. Seznámíte se s teoretickým ukotvením projektové metody i praktickými tipy, jak se školními projekty začít, a s důležitými aspekty, se kterými je potřeba při přípravě projektů zaměřujících se na klimatickou změnu počítat, abychom si dobře nastavili vzdělávací cíle a aktivity. Příručka obsahuje také popis šesti školních projektů napříč ČR, které otevírají téma klimatické změny. Celá příručka je doplněna tipy od učitelů, kteří projekty do své praxe začleňují, a také zkušenostmi žáků, kteří se na jejich realizaci podíleli. 

Materiál vznikl za finanční podpory Evropské komise a České rozvojové agentury a Ministerstva zahraničních věcí České republiky v rámci Programu zahraniční rozvojové spolupráce ČR. Za obsah materiálu nese odpovědnost organizace Člověk v tísni, o.p.s. Informace zde uvedené nejsou oficiálním stanoviskem Evropské unie a Ministerstva zahraničních věcí České republiky.


Další materiály ke klimatickému vzdělávání najdete na www.ucimoklimatu.cz.

ISBN 978-80-7591-056-1
 

Stáhnout