Webinář, 2. díl: Jak dnes učit off-line žáky - kazuistiky

 2. díl webináře nabízí popis konkrétních příkladů, jak vzdělávat děti ze sociálně znevýhodněného prostředí. Jak postupovat, když rodina nepomáhá a co dělat, když je například v rodině jen jeden telefon? Jak překonat výpadek pomoci sociálních služeb či dalších aktérů? Jaké jsou praktické požadavky na individualizaci úloh žákům v sociálně znevýhodněném prostředí?

Lektory webináře jsou opět Michaela Kučerová ze společnosti Člověk v tísni a Tomáš Machalík z Národního pedagogického institutu České republiky. V diskusi zazní, že školy velmi aktivně reflektují nastavení svých systémů dálkové výuky, ve druhém a třetím týdnu po svém uzavření žákům již mnohem intenzivněji obvolávají rodiny, od kterých nemají zpětnou vazbu a snaží se s nimi spojit. To je známka pozitivní akomodace na aktuální nouzovou situaci. Učitelé aktivně vytipovávají prioritní oblasti výuky, někde je to lepší zacílení učiva, jinde snížení jeho celkového objemu tak, aby vzdělávací proces fungoval obousměrně přínosně. Při sledování webináře se dozvíte, co se v praxi za poslední týden osvědčilo na Liberecku, Plzeňsku, Karlovarsku, Ústecku či Olomoucku. Zaměříme se na konkrétní případy malých i velkých měst, velkých i malotřídních škol.  

Přispějte obětem koronaviru
Darovat pravidelně

Webinář ke zhlédnutí zde:


Na první díl webináře se můžete podívat zde:



Autor: Martin Kovalčík a Projekt SYPO