Jak u žáků hravě rozvíjet dialog a spolupráci - metoda filozofie pro děti II.
Datum konání: 24.3.2020
Místo konání: Praha - Centrum Člověka v tísni Langhans, Vodičkova 37
Témata: Filozofie pro děti
Cílové skupiny: Pedagogové MŠ, Pedagogové ZŠ, Asistenti pedagoga
Počet hodin: 8
Lektor: Veronika Endrštová, Lucie Pivoňková
Kontaktní osoba: Kateřina Dvořáková, katerina.dvorakova@clovekvtisni.cz, tel: 603 150 465
Kurz volně navazuje na Filozofii pro děti I. a jeho cílem je prohloubit porozumění principům metody a praktickou zkušenost při přípravě a realizaci hodin založených na tomto přístupu. Kurz je určen absolventům první části kurzu v jakémkoliv z předchozích termínů.
Díky kurzu získáte:
-
Praktické ukázky využití metody v konkrétních předmětech,
-
Práce s “podněty” vhodnými pro P4C (příběh, předměty, události ad.),
-
Prohloubení znalosti klíčových metodických kroků a principů, tvorba podnětných otázek,
-
Prostor pro reflexi vlastní výuky pomocí metody P4C a sdílení úspěchů i obtíží s podobně naladěnými kolegy.
-
Příručku “Myšlení hrou”, která obsahuje konkrétní aktivity do výuky usnadňující přípravu hodin.
Podívejte se pro inspiraci na krátké video s Jasonem Buckleyem, bývalým učitelem a zakladatelem portálu www.thephilosophyman.com, který se posledních deset let zabývá Metodou Filozofie pro děti a školením učitelů po celém světě.
Video: Filozofie pro děti - O těžkých otázkách lehce