Panenky s osobností – dlouhodobý kurz  

Datum konání: od 12.10.2023 do 15.12.2023

Místo konání: Praha + online

Kurz je akreditován MŠMT.

Témata: Komunikace, Identita, Rozmanitost, Kritické myšlení

Cílové skupiny: Pedagogové MŠ, Pedagogové ZŠ

Počet hodin: 72

Lektor: Petra Skalická, Monika Nikodýmová

Kontaktní osoba: Petra Skalická, petra.skalicka@clovekvtisni.cz, tel: 777 787 959

Datum konání: 5. 10. – 15. 12. 2023

První online setkání kurzu již proběhlo, ale je možné se na kurz ještě přihlásit.

1. blok: 5. 10. 2023 - 14 – 17:30 online, 12. - 13. 10. 2023 – 9 – 18 prezenčně
2. blok: 31. 10. 2023 - 14 – 17:30 online, 9. - 10. 11. 2023 – 9 – 18 prezenčně
3. blok: 7. 12. 2023 - 14 – 17:30 online, 14. - 15. 12. 2023 – 9 – 18 prezenčně

Cílové skupiny: pedagogové MŠ a 1. stupně ZŠ

Cena: 3500 Kč
(plná cena kurzu je 17500 Kč, nyní finanční podpora ze sbírky Lepší škola pro všechny)

Máte chuť začít používat panenky s osobností ve vaší práci s dětmi?



Panenky s osobností neboli Persona Dolls jsou výukovou metodou, která pomáhá dětem mluvit o sobě, seznamovat se se situacemi, které mohou ony či jiné děti prožít, a bránit se, když se jim někdo posmívá kvůli odlišnosti, chudobě či jinému mateřskému jazyku.    

Zájemci o práci s metodou Persona Dolls mají možnost absolvovat akreditovaný 72-hodinový kurz “Dialogem k respektu - školení pro práci s Persona Dolls”. Cílem kurzu je osvojení si práce s panenkou podle přístupu vědomé práce s předsudky. Na kurzu si vytvoříte vlastní panenku Persona Doll podle potřeb skupiny dětí, se kterou pracujete, a získáte zpětnou vazbu k vaší praxi s panenkou. Kurz střídá praktické, teoretické a sebezkušenostní aktivity. Naučíte se, jak díky Persona Dolls s dětmi mluvit o tématech, která se těžko vysvětlují.

Co o panenkách s osobností říkají absolventi kurzu?

„Lépe teď rozumím tomu, co může dítě vnímat jako důležité a co všechno ho vlastně ovlivňuje a spoluutváří jeho osobnost. Zvlášť v předškolní výchově, kde se pohybuji, to považuji za velmi podstatné.“

„Přesvědčilo mě to, že tato metoda umožňuje s malými dětmi mluvit o vážných společenských tématech a navede je k přemýšlení a pomůže jim se zorientovat. Líbí se mi i důraz na specifické sociální jednání – partnerství, respekt, nenásilná komunikace.“

„Více přemýšlím o tom, jak mluvím, jaká volím slova a jak informace předávám dětem.“