Panenky s osobností – dlouhodobý kurz
Datum konání: od 17.10.2024 do 17.1.2025
Místo konání: Praha
Kurz je akreditován MŠMT.
Témata: Komunikace, Identita, Rozmanitost, Kritické myšlení
Cílové skupiny: Pedagogové MŠ, Pedagogové ZŠ
Počet hodin: 72
Lektor: Petra Skalická, Monika Nikodýmová
Datum konání: 17. 10. 2024 – 17. 1. 20251. blok: 17. 10. 2024 - 15 – 18:15 online, 24. - 25. 10. 2024 – 9 – 18 prezenčně
2. blok: 21. 11. 2024 - 15 – 18:15 online, 28. - 29. 11. 2024 – 9 – 18 prezenčně
3. blok: 9. 1. 2025 - 15 – 18:15 online, 16. - 17. 1. 2025 – 9 – 18 prezenčně
Cena: 3500 Kč
(plná cena kurzu je 17500 Kč, nyní finanční podpora ze sbírky Lepší škola pro všechny)
Kontaktní osoba: Petra Skalická, petra.skalicka@clovekvtisni.cz, tel.: 777 787 959
Máte chuť začít používat panenky s osobností ve vaší práci s dětmi?
Panenky s osobností neboli Persona Dolls jsou výukovou metodou, která pomáhá dětem mluvit o sobě, seznamovat se se situacemi, které mohou ony či jiné děti prožít, a bránit se, když se jim někdo posmívá kvůli odlišnosti, chudobě či jinému mateřskému jazyku.
Zájemci o práci s metodou Persona Dolls mají možnost absolvovat akreditovaný 72-hodinový kurz “Dialogem k respektu - školení pro práci s Persona Dolls”. Cílem kurzu je osvojení si práce s panenkou podle přístupu vědomé práce s předsudky. Na kurzu si vytvoříte vlastní panenku Persona Doll podle potřeb skupiny dětí, se kterou pracujete, a získáte zpětnou vazbu k vaší praxi s panenkou. Kurz střídá praktické, teoretické a sebezkušenostní aktivity. Naučíte se, jak díky Persona Dolls s dětmi mluvit o tématech, která se těžko vysvětlují.
Co o panenkách s osobností říkají absolventi kurzu?
„Lépe teď rozumím tomu, co může dítě vnímat jako důležité a co všechno ho vlastně ovlivňuje a spoluutváří jeho osobnost. Zvlášť v předškolní výchově, kde se pohybuji, to považuji za velmi podstatné.“
„Přesvědčilo mě to, že tato metoda umožňuje s malými dětmi mluvit o vážných společenských tématech a navede je k přemýšlení a pomůže jim se zorientovat. Líbí se mi i důraz na specifické sociální jednání – partnerství, respekt, nenásilná komunikace.“
„Více přemýšlím o tom, jak mluvím, jaká volím slova a jak informace předávám dětem.“