Charita se v krizi činí a pomoc Člověka v tísni sílí, píše Českolipský deník✌

Charita se v krizi činí a pomoc Člověka v tísni sílí, píše Českolipský deník✌

Publikováno: 22. 3. 2021 Doba čtení: 2 minuty

Mezi lidmi na Liberecku se díky jejich místnímu Českolipskému deníku rozšiřuje povědomí o tom, že charitativní organizace odvádějí v krizi velmi důležitou práci, že aktivity Člověka v tísni sílí, že hlavním smyslem humanitárních organizací je pomáhat všem, kteří to potřebují, a že právě to naše organizace dělá. A my takové informace můžeme jen potvrdit. 

Posílené dluhové poradenství, rozšířená kapacita helplinky, online doučování dětí, pomoc s registrací na očkování, distribuce roušek a respirátorům těm, kteří si jejich koupi nemohou dovolit, zapůjčování počítačů a v neposlední řadě distribuce potravinových balíčků. Všechny tyto aktivity jsme nově spustili nebo posílili v reakci na pandemii nemoci covid-19 s cílem pomoci co největšímu počtu lidí.

Přispějte obětem koronaviru
Chci vstoupit do Klubu přátel

Krize dopadá na všechny kraje v Česku a výjimkou není bohužel ani kraj Liberecký. „Větší skupina lidí je na tom finančně hůře a potřebují i takovou pomoc, která před vypuknutím epidemie nebyla nutná,“ komentoval pro Českolipský deník současnou situaci na Liberecku ředitel naši nejsevernější pobočky Lukáš Průcha.

Dluhové poradenství včetně helplinky patří v současnosti k našim nejžádanějším službám. Pomoc při řešení tíživé finanční situace, asistence při komunikaci s úřady nebo třeba pomoc se sháněním dostupného bydlení či zaměstnání, s tím vším se na nás můžete obracet každý všední den od 9 do 17 hodin na číslo 770 600 800. Pomoc při mobiliární exekuci pak momentálně poskytujeme na stejném čísle od 17 do 22 hodin večerních.

„Čekáme, že lidí bude ještě více, až skončí podpůrné programy od státu. Do problémů se dostávají i ti, kteří by v případě normálního stavu pravděpodobně zvládli vyřešit své problémy svépomocí,“ upřesnil Průcha pro Českolipský deník a dodal, že samozřejmě souhlasí s tím, že dluhy se platit mají, někdy jsou na ně ale navázány tak vysoké poplatky, že se jedná o zcela nemorální chování a právě s řešením těchto případů je potřeba lidem pomoci.

 

Autor: Dagmar Růžičková

Související články