Lidem zasaženým povodněmi na Uničovsku poskytujeme psychosociální podporu a zjišťujeme akutní potřeby na místě

Publikováno: 10. 6. 2020 Doba čtení: 2 minuty
Lidem zasaženým povodněmi na Uničovsku poskytujeme psychosociální podporu a zjišťujeme akutní potřeby na místě
© Richard Kořínek

Více než 200 domácností na Uničovsku a Šumpersku je zasaženo povodněmi. Člověk v tísni se okamžitě zapojil do pomoci postiženým občanům a na místě má několikačlenný tým, který zjišťuje akutní potřeby a poskytuje zasaženým rodinám psychosociální pomoc.

“Letos poprvé naostro zkoušíme aplikaci na sběr dat v terénu, kterou dlouhodobě vyvíjíme společně s organizací Adra. Je to pro nás obrovská úspora času, protože aplikace nám umožňuje sbírat data online a můžeme také přímo pořizovat fotografie ze zasažených míst,” říká ředitel Olomoucké pobočky Člověka v tísni Michal Láš a dodává: “O tom, jak dále postupovat a jaká bude nejvhodnější forma pomoci, rozhodneme po vyhodnocení nasbíraných dat.”

Ihned po povodních jsme do terénu vyslali šestnáctičlenný tým, který společně s dalšími organizacemi jako je Adra, Charita, Maltézská pomoc, Český červený kříž nebo Hasičský záchranný sbor zjišťuje přímo na místě rozsah škod a akutní potřeby. Momentálně sbíráme data a provádíme šetření, abychom v této krizové situaci zjistili, co lidí nejvíce potřebují. Proškolení pracovníci olomoucké pobočky Člověka v tísni také pomáhají lidem, kteří se kvůli povodním ocitli v nouzi a poskytují i potřebnou psychosociální pomoc a podporu.

Podpořte nás prosím
Chci vstoupit do Klubu přátel


Akutní potřeby jsou zatím zajištěny ze strany obcí, kterým, mimo vlastní zásoby, dodávají potřebný materiál nejrůznější subjekty jako firmy, hasiči nebo například Potravinová banka Olomouckého kraje. Z dlouhodobějšího hlediska se jako problematické jeví zásobování obcí pitnou vodou. Již teď víme o 76 znečištěných studnách a číslo ještě poroste. Ve většině případů je pro zasažené domácnosti studna jediným zdrojem pitné vody. Prozatím mají lidé k dispozici vodu v cisternách a vody balené.

Pomoc při povodních

Humanitární pomoc při povodních poskytuje Člověk v tísni dlouhodobě. Reagovali jsme na povodně v letech 1997, 2002, 2006, 2009, 2010 a 2013 a podpořili jsme tisíce jednotlivců a institucí. V těchto krizových situacích jsme mimo jiné koordinovali práci dobrovolníků v zasažených oblastech, nejohroženějším rodinám jsme rozdělovali finanční pomoc a distribuovali jsme lidem základní vybavení jako například ochranné pomůcky, dezinfekční prostředky nebo nářadí.

Člověk v tísni se zaměřuje také na protipovodňovou prevenci. V obcích, které se nacházejí v záplavových územích, pořádáme osvětové přednášky nejen pro místní občany, ale také pro zástupce místních samospráv. Snažíme se dlouhodobě upozorňovat na problém v širším kontextu, protože povodně souvisejí nejen s klimatickou změnou a dlouhodobými suchy, ale také s celkovým stavem krajiny. 

Kontakty:

Michal Láš, Ředitel olomoucké pobočky Člověka v tísni:

Tel.: 739 220 640

E-mail: Michal.las@clovekvtisni.cz

Markéta Jourová, Mediální koordinátorka Humanitární a rozvojové sekce Člověka v tísni:

Tel.:770 184 542

E-mail: Marketa.jourova@clovekvtisni.cz

Autor: Člověk v tísni

Související články