Dvě pražské školy získaly ocenění v přehlídce školních projektů „Život napříč kulturami“

Publikováno: 26. 1. 2018 Doba čtení: 2 minuty
Dvě pražské školy získaly ocenění v přehlídce školních projektů „Život napříč kulturami“
© Varianty

Co pro mne znamená vlast? Jaké to je odejít z domova s pocitem, že se tam už nikdy nevrátím? Jak se navzájem vidí Češi a Němci a jak jejich vzájemné vnímání ovlivňují předsudky? Nad těmito otázkami se ve svých projektech v loňském školním roce zamýšleli žáci dvou pražských škol - Základní školy německo-českého porozumění a Základní školy Kladská. Vítězné projekty obou škol ocenil 22. ledna 2018 ve slavnostních prostorách Brožíkova sálu na Staroměstské radnici radní hlavního města Prahy Jan Wolf.

Přehlídku školních projektů „Život napříč kulturami“ vyhlásila organizace Člověk v tísni společně s hlavním městem Praha. Žáci a pedagožky ze Základní školy Kladská a ze Základní školy německo-českého porozumění převzali dne 22. ledna 2018 na Staroměstské radnici ocenění za své projekty z rukou radního hlavního města Prahy Jana Wolfa a ředitele vzdělávacího programu Varianty organizace Člověk v tísni Tomáše Habarta.

„Praha byla vždy multikulturním městem, žili tu společně Židé, Francouzi, Němci i Slované. Budoucnost naší země vidím ve sjednocené Evropě, proto je důležité, abychom spolu všichni bez ohledu na náš původ aktivně komunikovali a hledali vzájemné porozumění,“ řekl při předávání ocenění radní Jan Wolf. „Oceňuji, že žáci spolu se svými učiteli otevřeli témata věnovaná tomu, jak žít s lidmi z jiných kultur, budovat vzájemné porozumění a prokazovat respekt ke kulturní odlišnosti,“ uvedl ředitel vzdělávacího programu Varianty společnosti Člověk v tísni Tomáš Habart.

Žáci pátých tříd ZŠ německo-českého porozumění se ve svém projektu věnovali uprchlictví a situaci v Sýrii v kontextu dětských práv a jejich nedodržování ve válečných oblastech. Věnovali se rovněž aktuálnímu problému dezinformací v médiích. „Snažili jsme se, aby si děti z naší školy uvědomily, v jak zoufalých podmínkách se uprchlíci nacházejí. Dalším záměrem bylo dětem vštípit, jak velkou zodpovědností je bránit svobodný svět,“ shrnula cíle projektu Jitka Boučková ze ZŠ německo-českého porozumění.

Žáci se ZŠ Kladská společně s žáky z partnerské školy z německého města Backnang nacvičili divadelní hru s názvem Na hranicích, která pojednává o překonávání předsudků Němců vůči Čechům a naopak. „Našim cílem bylo napomoci odbourávání vzájemných předsudků mezi oběma národy, ale i poznání cizích zemí a kultur a posílení jazykových dovedností zúčastněných žáků,“ shrnula projekt ředitelka školy Kateřina Vávrová.

Autor: Varianty

Související články