Dvě pražské školy získaly ocenění v přehlídce školních projektů „Život napříč kulturami“

Publikováno: 26. 1. 2018 Doba čtení: 2 minuty

Co pro mne znamená vlast? Jaké to je odejít z domova s pocitem, že se tam už nikdy nevrátím? Jak se navzájem vidí Češi a Němci a jak jejich vzájemné vnímání ovlivňují předsudky? Nad těmito otázkami se ve svých projektech v loňském školním roce zamýšleli žáci dvou pražských škol - Základní školy německo-českého porozumění a Základní školy Kladská. Vítězné projekty obou škol ocenil 22. ledna 2018 ve slavnostních prostorách Brožíkova sálu na Staroměstské radnici radní hlavního města Prahy Jan Wolf.

Dvě pražské školy získaly ocenění v přehlídce školních projektů „Život napříč kulturami“
© Foto: Varianty

Přehlídku školních projektů „Život napříč kulturami“ vyhlásila organizace Člověk v tísni společně s hlavním městem Praha. Žáci a pedagožky ze Základní školy Kladská a ze Základní školy německo-českého porozumění převzali dne 22. ledna 2018 na Staroměstské radnici ocenění za své projekty z rukou radního hlavního města Prahy Jana Wolfa a ředitele vzdělávacího programu Varianty organizace Člověk v tísni Tomáše Habarta.

„Praha byla vždy multikulturním městem, žili tu společně Židé, Francouzi, Němci i Slované. Budoucnost naší země vidím ve sjednocené Evropě, proto je důležité, abychom spolu všichni bez ohledu na náš původ aktivně komunikovali a hledali vzájemné porozumění,“ řekl při předávání ocenění radní Jan Wolf. „Oceňuji, že žáci spolu se svými učiteli otevřeli témata věnovaná tomu, jak žít s lidmi z jiných kultur, budovat vzájemné porozumění a prokazovat respekt ke kulturní odlišnosti,“ uvedl ředitel vzdělávacího programu Varianty společnosti Člověk v tísni Tomáš Habart.

Žáci pátých tříd ZŠ německo-českého porozumění se ve svém projektu věnovali uprchlictví a situaci v Sýrii v kontextu dětských práv a jejich nedodržování ve válečných oblastech. Věnovali se rovněž aktuálnímu problému dezinformací v médiích. „Snažili jsme se, aby si děti z naší školy uvědomily, v jak zoufalých podmínkách se uprchlíci nacházejí. Dalším záměrem bylo dětem vštípit, jak velkou zodpovědností je bránit svobodný svět,“ shrnula cíle projektu Jitka Boučková ze ZŠ německo-českého porozumění.

Žáci se ZŠ Kladská společně s žáky z partnerské školy z německého města Backnang nacvičili divadelní hru s názvem Na hranicích, která pojednává o překonávání předsudků Němců vůči Čechům a naopak. „Našim cílem bylo napomoci odbourávání vzájemných předsudků mezi oběma národy, ale i poznání cizích zemí a kultur a posílení jazykových dovedností zúčastněných žáků,“ shrnula projekt ředitelka školy Kateřina Vávrová.

Autor: Varianty

Související články