Provoz služeb v Plzeňském kraji v období aktuálního nouzového stavu

Provoz služeb v Plzeňském kraji v období aktuálního nouzového stavu

19. 3. 2020

V reakci na epidemii se Člověk v tísni v Plzeňském kraji od pondělí 16. 3. soustředí primárně na prevenci a minimalizaci rizik spojených s onemocněním COVID-19 a přijatými opatřeními. Všechny naše služby fungují v upraveném režimu podpory uživatelů (nebo zájemců o služby) telefonicky nebo prostřednictvím jiných informačních a komunikačních nástrojů. Pouze poskytování sociálně aktivizačních služeb pro rodiny s dětmi je dle usnesení Vlády ČR od 18. 3. pozastaveno.

Soustředíme se na to, aby lidé, kteří naše služby využívají, měli informace o bezpečném chování, prevenci přenosu nákazy, a ujišťujeme se, že vědí, jak v případě nákazy své nebo svých blízkých postupovat. Aktivně komunikujeme s místními úřady a organizacemi, nabízíme pomoc a zapojení při řešení nejnaléhavějších potřeb.

Do odvolání rušíme kontaktní hodiny ve všech kancelářích

Do odvolání rušíme kontaktní hodiny ve všech kancelářích i další podporu vyžadující fyzický kontakt, abychom snížili riziko nákazy veřejnosti i svých zaměstnanců.

Rozšiřujeme kapacitu dluhové help linky – 774 392 950

Rozšiřujeme dluhové poradenství – kapacitu celostátní dluhové help linky od pondělí do pátku od 8:00 do 18:00 hodin, protože mnoho lidí se v důsledku přijímaných opatření dostává do neřešitelné finanční situace, se kterou si nevědí rady. Lidem v insolvenci poskytujeme podporu a poradenství a zajištujeme případnou komunikaci s insolvenčními správci apod. Ohroženou skupinou se mohou stát rodiče - samoživitelé, kteří se po konci čerpání dávek na ošetřování člena rodiny nebudou schopni vrátit do práce kvůli pokračující nefunkčnosti školských zařízení a potřebě zajistit péči o děti, ale i všichni další, kteří přijdou o zdroj svého příjmu.

Zřizujeme regionální telefonickou linku – 778 470 828 nebo             377 240 090

Zřizujeme regionální telefonickou linku pro obyvatele Plzeňského kraje od pondělí do pátku od 8:00 do 16:00 hodin. Zde veřejnosti poskytujeme základní sociální poradenství, včetně informací souvisejících s nouzovým stavem a minimalizací rizik spojených s onemocněním COVID-19 a přijatými opatřeními.

Podporujeme výuku dětí “offline”

Jako zvlášť ohroženou skupinu dětí jsme identifikovali ty, kteří nemají přístup k internetu nebo jim v rodinách chybí podpora pro domácí vyučování, a proto jim hrozí zanedbání učiva. Pracovnice a pracovníci Člověka v tísni proto telefonicky zjišťují aktuální situaci a potřeby dětí a rodičů a následně je propojují se školou či učiteli, doporučují jim vhodné materiály a nabízejí další podporu.

Aktuální informace o své činnosti zveřejňujeme na našich facebookových nebo webových stránkách. Zde naleznete také kontakty na jednotlivé služby a zaměstnance v okresech Plzeňského kraje.

Autor: Tereza Králová