Tři vzdělávácí projekty Člověka v tísni zabojují o titul v soutěži Eduína. Podívejte se živě na napínavý finiš!

Publikováno: 30. 11. 2021 Doba čtení: 2 minuty
Tři vzdělávácí projekty Člověka v tísni zabojují o titul v soutěži Eduína. Podívejte se živě na napínavý finiš!
© Foto: Člověk v tísni

Tématem letošní soutěže Eduína jsou nerovnosti ve vzdělávání, které se zvýraznily s nástupem pandemie. Tři vzdělávácí projekty Člověka v tísni v této soutěži uspěly a dostaly se do finálové desítky. Podívejte se na živý přenos vyhlášení a přečtěte si, o čem naše projekty jsou. Podívejte se na tři naše finalisty.

Přímý přenos předávání sledujte zde

Online kurz S asistenty k lepší škole

Online kurz je určen asistentům pedagoga a učitelům, kteří pracují s dětmi ze sociálně znevýhodněného prostředí ve vzdělávání. Kurz pomáhá zvýšit citlivost v rozpoznání příčin sociálního znevýhodnění a pomáhá identifikovat, jaký typ podpory těmto žákům poskytnout. Kurzem provází žák základní školy, na jehož příkladu ukazujeme, jaký typ podpory povede k naplnění jeho potřeb a ke zvyšování jeho školní úspěšnosti. 

„Na příběhu chlapce Sama se učitelé a asistenti dozvědí, jak rozpoznat sociální vyloučení a jakou podporu takové děti při vzdělávání potřebují,“ komentuje koncept kurzu ředitel Sociálních a vzdělávacích programů Jan Černý.

Přes svůj název není online kurz určen výhradně asistentům pedagoga, je vhodný i pro učitele a další pracovníky, kteří ve školách pomáhají s podporou dětí ohrožených sociálním vyloučením. Zájem o kurz je poměrně velký, aktuálně má 1200 absolventů a 500 lidí jej studuje. 

Doucujte.cz

Doucujte.cz je webová stránka poskytující metodické tipy, doporučení a odkazy pro doučovatele shromážděné na základě zkušeností s doučováním.

„Snažíme se využít naše zkušenosti z dlouhodobé podpory dětí při vzdělávání a zároveň reagovat na aktuální problémy, se kterými se setkáváme,“ vysvětluje Jan Černý princip, na kterém stojí nový web doucujte.cz. Kromě metodické podpory pro výuku jednotlivých předmětů sdílí organizace na webu své know-how, jak doučovat. „Doučovatelé na webu najdou tipy na to, jak si nastavit hodinu, jak udržet motivací dětí, přistupovat k chybám, ale i materiály, které pomůžou pochopit, co obnáší sociální vyloučení,“ uvádí. 

DigiStories: Nela

DigiStories: Nela je unikátní audiovizuální simulace, která školám přináší možnost probrat s žáky citlivé téma kyberšikany interaktivní a poutavou formou. Příběh realisticky ukazuje průběh kyberšikany, vtáhne účastníky do děje a žáci pochopí podobu i následky šikany v prostředí internetu pomocí vlastního prožitku. Díky tomu budou odolnější a v případě, že se s kyberšikanou setkají i v reálném životě, budou schopni adekvátně reagovat.

„Kyberšikana i v důsledku pandemie a intenzivnějšího pobytu dětí v online prostředí roste. Potvrdila nám to i Linka bezpečí, která dokládá, že během pandemie vzrostly počty dětí, které jim volají o pomoc,“ popisuje Adéla Silešová z Jednoho světa na školách. „Jakmile se kyberšikana rozběhne, dítě z ní nikdy nemůže samo vystoupit. To je jedna ze základních charakteristik, které se snažíme učitelům ukázat,“ dodává.

Další finalisty najdete na webu Eduína.cz, více info o třech našich finalistech v článku Kateřiny Lánské na webu Eduzín.

*úvodní foto: Tomáš Habart ze Sociálních a vzdělávacích programů Člověka v tísni na konferenci S asistenty k lepší škole

Autor: Člověk v tísni

Související články