Seniorní ekonom/ka pro průřezové ekonomické a účetní agendy

Člověk v tísni, o.p.s. je jednou z největších neziskových organizací ve střední Evropě. Zaměřujeme se na humanitární pomoc, rozvojovou spolupráci, podporu lidských práv, vzdělávání a osvětu i sociální práci v ČR. Do týmu naší pražské centrály hledáme nového kolegu/novou kolegyni na pozici Seniorní ekonom/ka.

Úvazek: 0,5 až 1,0 (dle Vašich možností)
Pracovní smlouva: na dobu neurčitou
Místo výkonu práce: Praha 2 
Nástup: únor 2021 (nebo dle domluvy)

Jaká náplň práce Vás čeká?

  • Kontrola a podpora sestavení účetní závěrky, závěrkových procesů a finančních částí výroční zprávy;
  • průběžné sledování vývoje ekonomiky sekcí - sledování odchylek od plánu, komunikace řešení s odpovědnými osobami;
  • spolupráce na sdílení best practice mezi sekcemi - od analytické fáze po testování a školení;
  • analýza ekonomických a finančních procesů a návrhy na zlepšení - zpětná analýza našich procesů a modelování alternativ, ofenzivní hledání nedostatků a návrhy na zlepšení a zefektivnění;
  • kontrolní činnost na úrovni ekonomických a finančních procesů - ve spolupráci s interním auditorem společnosti a na základě mandátu od vedení společnosti;
  • analýza finančních rizik ČvT, včetně návrhů pro jejich řízení - spolupráce na minimalizaci finančních rizik (měnová rizika, rizika likvidity a další), průběžná komunikace se sekcemi, bankami, centrálním platebním týmem ČvT, ekonomy ČvT, finančním ředitelem apod.;
  • spolupráce s finančním ředitelem ČvT na jeho průběžných a ad hoc agendách;
  • spolupráce s hlavní účetní v oblasti ekonomiky a metodologie;
  • metodická účetní a ekonomická podpora sekcí, s důrazem zejména na menší sekce. Sjednocování používaných postupů tam, kde to je možné. Sbírání dobrých praxí a přenášení mezi sekcemi, průběžné doškolování s důrazem na lepší využití SW nástrojů. Řešení ad hoc vzniklých situací, poradenství.

Co by měl/a splňovat ideální kandidát/ka?

  • Alespoň 4 roky zkušeností s finančním a projektovým řízením, ideálně v mezinárodním prostředí;
  • velmi dobrá orientace v oblasti účetnictví, zkušenost s bankovními produkty;
  • zkušenost v oblasti poradenství velkou výhodou;
  • ekonomické vzdělání;
  • studium ACCA výhodou; 
  • samostatnost a proaktivnost;
  • analytické schopnosti;
  • velmi dobré komunikační a prezentační dovednosti;
  • výborná úroveň psaného a mluveného projevu v angličtině.

Co nabízíme my Vám?

  • Stabilní zázemí jedné z největších neziskových organizací ve střední Evropě;
  • zajímavou, smysluplnou a odpovědnou práci;
  • přátelský a zároveň profesionální tým;
  • podporu dalšího odborného i jazykového vzdělávání;
  • flexibilní pracovní dobu a možnost občasné práce z domova;
  • kancelář v centru Prahy (5 min od I. P. Pavlova či Nám. Míru);  
  • dětský klub (pro předškolní děti zaměstnanců) přímo v místě pracoviště;
  • nástupní plat 38 000 až 45 000 Kč hrubého (při plném úvazu), dle Vašich předchozích zkušeností;
  • 5 týdnů placené dovolené.

Zájemce prosíme, aby nám zaslali svůj strukturovaný životopis a motivační dopis, a to prostřednictvím následujícího odkazu: 

Chci to zkusit!

Budeme se těšit na Vaši reakci! :-)