Práce pro Humanitární a rozvojovou sekci

Práce pro Humanitární a rozvojovou sekci

31. 5. 2020

Humanitární a rozvojová sekce Člověka v tísni v současnosti operuje ve 22 zemích na třech kontinentech: v Evropě, Asii a Africe. V těchto zemích poskytujeme humanitární pomoc a rozvojovou spolupráci. Díky našemu širokému působení nabízíme mnoho možností, jak se do naší práce můžete zapojit i vy! 

Humanitární pomoc poskytujeme v situacích, kdy je potřeba rychlá reakce v souvislosti se záchranou lidských životů, zmírněním utrpení a pomocí obětem katastrof. Rozvojová spolupráce spočívá v podpoře lidem, kteří se snaží uniknout chudobě, a ve zlepšování jejich životních podmínek.

Velmi důležité pro Člověka v tísni je zapojení místních obyvatel jednotlivých zemí, a to například i na manažerské pozice, protože jejich znalosti místních souvislostí a lokálního prostředí jsou velmi cenné. A právě proto místní obyvatelé tvoří až 90% zaměstnanců na jednotlivých misích!

Důležitou roli také hraje naše centrála, která sídlí v Praze, a jejím hlavním úkolem je podpora zahraničních misí. Pražská centrála našim kolegům v zahraničí poskytuje mimo jiné i manažerskou, informační, finanční, personální, mediální, právní i bezpečnostní podporu.

Okamžitá pomoc
Darovat pravidelně
 Člověk v tísni pomáhá v několika oblastech:
Humanitární pomoc a obnova

Humanitární pomoc a obnova 

sociální ochrana a inkluze

Sociální ochrana a inkluze 

dobré vládnutí

Dobré vládnutí 

Životní prostředí a místní rozvoj  

Odolnost lidí a výživa 

Vzdělávání 


Pozice, které se nacházejí na jednotlivých misích, zahrnují: 
  • Vedoucí mise (Country Director) koordinuje administrativní a finanční fungování celé mise a je také zodpovědný za bezpečnost.
  • Finanční manažer (Financial Manager) řídí rozpočet a financování programu (to vše samozřejmě v souladu s příslušným právním rámcem a podmínkami dárců) a také zodpovídá za kvalitu účetnictví.
  • Logistik (Logistician) má na starosti provozní a administrativní záležitosti, jako je poskytování potřebného materiálu a dopravy. Jeho úkolem je i IT a technická podpora mise.
  • Důležitou součástí je i Manager provozních oddělení (Head of Systems and Operations), který řídí aktivity spojené s lidskými zdroji nebo finanční a logistické oddělení.
  • Programový manažer (Programme Manager) zaštiťuje řízení konkrétních programů 
  • V případě rozsáhlých misí s více projekty v různých oblastech máme pozici Vedoucí programů (Head of Program), která zastřešuje práci programových manažerů.
  • Další důležitou součástí misí jsou například Bezpečnostní manažer, Technický poradce, Manažer monitoringu a evaluace apod. 
Mezi pozice nabízené na pražské centrále patří: 
  • Pro každou misi existuje na centrále tzv. desk, pomocí kterého dochází k propojení naší centrály a dané mise. Desk tvoří koordinátor mise (tzv. Desk officer), finanční manažer (tzv. Finance Desk Officer a Účetní (Desk Officer, Support Desk officer, Financial Desk Officer, Accountant).
  • Podpůrná oddělení jako je Logistika, HR, Compliance, Fundraising, Mediální a komunikační oddělení.

Seznam pozic, na které hledáme nové kolegy/kolegyně naleznete na tomto odkazu.

Mimo výše zmíněných pozic s námi také můžete vyjet jako dobrovolník, a to v rámci iniciativy EU Aid Volunteer.

  Co nabízíme: 

Smysluplnou práci v prostředí uznávané neziskové organizace

Možnost cestování na naše mise

Flexibilní pracovní doba s možností práce z domova

Prostředí přátelské k dětem (vlastní školka) i k psům

25 dní dovolené

Mezinárodní prostředí a kolegy/yně z celého světa

Zdravotní pojištění a očkování v případě výjezdů na misi

Při práci na naší centrále v Praze si také můžete užít spoustu zajímavých akcí pořádaných různými odděleními Člověka v tísni, jako je například filmový festival Jeden svět, skvělou kávu apod.



Autor: ČvT