V Myanmaru pomáháme lidem, kteří v důsledku pandemie COVID-19 přišli o práci a věnujeme se prevenci

Publikováno: 27. 5. 2020 Doba čtení: 3 minuty
V Myanmaru pomáháme lidem, kteří v důsledku pandemie COVID-19 přišli o práci a věnujeme se prevenci
© Foto: Člověk v tísni

V důsledku pandemie COVID-19 přišlo o práci velké množství pracovníků v oblasti Yangon v Myanmaru. Mnoho továren muselo totiž kvůli nedostatku surového materiálu a celosvětovému poklesu trhu zavřít.

V Myanmaru se snažíme zlepšit připravenost a schopnost lidí reagovat na Covid-19 a pomoci jim lépe se vypořádat s jejími důsledky. Součástí je také program psychologického poradenství, na kterém se podílíme společně s organizací Helvetas, partnerem Alliance2015 a dalšími místními nevládními organizacemi. Tento program financuje Livelihoods and Food Security Fund. Poskytovatel služeb Call Me Today v současné době zajišťuje telefonickou poradenskou linku, která bude lidem poskytovat informace o Covid-19. Určena je především pro dělníky, kteří přišli o práci. Ti budou mít do konce srpna zdarma přístup k odborným poradenským službám po telefonu. 

Psychosociální podpora pro 500 rodin

Cílem programu je poskytnout psychosociální podporu 500 rodinám v průmyslové oblasti obce Shwe Pyi Thar, které mohou zdarma využít poradenské služby po telefonu šest dní v týdnu vždy v odpoledních a večerních hodinách.

Bezplatné psychologické poradenství poskytuje celkem osm kvalifikovaných odborníků na duševní zdraví. Poradenství po telefonu trvá jednu hodinu a terapeuti pomáhají volajícím vypořádat se s pocity deprese nebo úzkosti. Volající mohou zůstat v anonymitě a mají jistotu, že veškeré údaje si terapeuti nechají pro sebe.

Podpořte nás prosím
Chci vstoupit do Klubu přátel

Ma Nyein Nyein Ei z organizace Helvetas vysvětluje: „Dělníci během pandemie COVID-19 čelí nejrůznějším problémům. Aby byli schopni se s touto situací vyrovnat, musí si zachovat zdraví i duševní pohodu. Jejich život je těžký a nyní mají možnost svěřit se se svými pocity poradcům, kterým mohou důvěřovat. Psychologičtí poradci jim pomohou vyrovnat se se stresem a ulevit alespoň od některých starostí a obav.”

Rady po telefonu mohou pomoci také těm, kteří jsou kvůli COVID-19 v izolaci. Ko Kyaw Zin, zakladatel služby Call Me Today přibližuje, jak linka funguje: „Jestliže se potřebujete vyrovnat se stresem či tlakem, jsme tu pro vás. Zavolejte na kterékoli z našich čísel mobilních telefonů (09885362489, 09782383145, 09985055664 nebo 09685223055) mezi 13 a 16 hodinou nebo mezi 19 a 22 hodinou.”

Online podpora na Facebooku

Součástí poradenského programu je také soukromá facebooková skupina, kterou založila firma Call Me Today. Ve skupině lidé mohou najít informace o sociální psychologii, poradenství i tipy, kde najít podporu péče o duševní zdraví.

Koordinátor Konsorcia pro Člověka v tísni v Myanmaru Francesco Melara říká: „Teď víc než kdy jindy potřebují dělníci pomoc a podporu a toto je jen jedna z několika služeb, které se v současné době za tímto účelem poskytují. Pracovní centra v obci Shwe Pyi Thar jsou taktéž aktivní a hrají důležitou roli v poskytování kariérních i základních právních služeb dělníkům.”

Hygienické prostředky pro 8 000 lidí

Člověk v tísni ve spolupráci s dalším partnerem z konsorcia, Community Development Association, navíc poskytuje mýdlo a dezinfekční gely na ruce zhruba 8 000 lidí, kteří přišli do Shwe Pyi Thar a domácnostem přímo z Shwe Pyi Thar v oblasti Yangon. Další přípravky na mytí a dezinfekci rukou, tematické plakáty a letáky s informacemi od Ministerstva zdraví a sportu se distribuovaly do karanténních center a pracovních center. Navíc jsme zajistili každému správnímu výboru megafony a ozvučovací systémy, aby se zprávy o zdraví i prevenci COVID-19 dostaly k co největšímu množství místních obyvatel.


Autor: Aye Paye Sone, PIN Myanmar Communication Officer

Související články